Tingimused on tuletatud Ameerika Transpordiameti uuringust ,,Informational Report on Lighting Design for Midblock Crosswalks.''. Uuringu kohaselt peab ülekäiguraja valgustus olema sõidutee üldvalgustatusest märkimisväärselt võimsam ning katma kogu laiuses ülekäiguraja ja sellega piirnevad kõnniteed. Valgustit kandvad mastid ja ülekäiguraja tähistusega liiklusmärkide postid ei tohi varjata jalakäija liikumist kõnniteel.

Maidla sõnul suunati tingimused liikluskomisjoni, et arutada linna ülekäiguradade- ja kohtade temaatikat kitsamalt. ,,Komisjonis vaadatakse üle enamus linna ülekäigurajad ning seejärel tehakse juba konkreetne ettepanek, millistel ülekäiguradadel parandatakse valgustus tänavu aasta,'' selgitas otsust Maidla.

Enne vastava määruse vastuvõtmist teeb linnavalitsus koostöös Viljandi Veevärgiga näidis ülekäiguraja, et katsetada kas kõik tehnilised aspektid võimaldavad uusi tingimusi rakendada. ,,Muuhulgas plaanime määruse kaudu muuta osad ülekäigurajad ülekäigukohtadeks, mis tähendab, et jalakäija ei ole seal enam eelisseisundis, kuid valgustus on oluliselt parem,'' lisas Maidla.

Liiklusseaduse kohaselt on ülekäigukoht sõidutee, jalgrattatee või trammitee ületamiseks jalakäijale ettenähtud, arusaadavalt rajatud ja asjakohaselt tähistatud teeosa, kus jalakäijal ei ole sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalakäija ületab ülekäigukohal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab. Ülekäigurada on jalakäijale sõidutee, jalgrattatee või trammitee ületamiseks ettenähtud asjakohaste liiklusmärkide või teekattemärgisega tähistatud sõidutee, jalgrattatee või trammitee osa, kus juht on kohustatud andma jalakäijale teed.