Puiduveokid said raskema kaaluga sõitmiseks erivõimaluse

 (10)

11RT02MAR11P10
Foto: Raivo Tasso

Ühest küljest on mõistetav, et kaubavedu on efektiivsem, kui veetavad kaubakogused on suuremad, teisalt peab arvestama Eesti teede kandevõimega ja võimalustega selle parendamiseks.

Eestis on aastaid kestnud diskussioon raskeveovahendite, eriti metsaveokite täismassipiirangu leevendamiseks.

2011. aastal korraldas AS Ramboll Eesti uuringu „Riigimaanteede ja sildade tugevdamise maksumuse hindamine tulenevalt 52t veoste aastaringse liikumise võimalusest“. Selle kohaselt ei vasta umbes 3300 km (20%) Eesti riigimaanteedest ning 40 silda (4%) praegustele koormustele ja normidele. Samas uuringus tõdetakse, et 52t veoste piiranguteta võimaldamiseks vajab rekonstrueerimist 7900 km (48%) riigimaanteedest ja 140 (15%) silda ehitustööde eeldatava maksumusega üle 1,3 miljardi euro. Sellele lisanduvad kohalike omavalitsuste teed (umbes 24 000 km) ja sillad (800 tk), millest suurem osa on hinnanguliselt halvemas seisukorras kui riigimaanteed ning riigimaanteede koosseisus olevad rajatised.

Edasi lugemiseks logi sisse, telli digipakett või osta artikkel
0,59 € Osta artikkel
Tutvu maksevõimalustega >>

Maalehel on ilmumas kõigile eestlastele oluline raamatusari “Eestile elatud elud”.
Raamatusarja saab tellida raamatud.maaleht.delfi.ee või osta iganädalast raamatut koos Maalehega erinevatest müügikohtadest.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare