NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
23.07.2015 10:53
Kuidas peaksid alkoholitootjad ja -müüjad kaasvastutama inimese alkolembuse puhul? Alkoholi on alati toodetud ja müüdud, see on isegi riigimonopol olnud.
Valitsus sõdib joomise vastu aktsiisitõusuga, mis on muidugi nonsens, sellega võidab vaid riigikassa.
Ega joomise vastu õiget rohtu polegi, vaid hirm, kui diagnoositakse alkoholist põhjustatud võimalus elu jätta.
23.07.2015 12:04
Aitäh küsimuse eest! Alkoholitootjate ja -müüjate tegevuse ning inimeste alkoholilembuse vahel on alati seos olnud. Äkki kõige lihtsam näide oleks vaadata naiste ja tüdrukute alkoholitarvitamise kasvule. Teadaolevalt on just selle tarbijaskonna seas aset leidnud märkimisväärseim kasv. Ja olulisel määral just alkoholitootjate tegevuse tõttu. "See ei ole ainult meeste maailm" ütleb ühe Eesti õlletootja kampaania. Alkopopid, mis on muutnud alkohoolsed joogid maitsestatud mullijookideks, on avanud etanooli manustamise täiesti uuele siht- ja vanuserühmale. jne jne.
Riigimonopol oleksk õige viis. See ei tähendaks keeluseadust, samas võtaks alkoholiärist ära kasumisoovi. Alkoholiaktsiisis nähakse tuluallikat, tegelikult aitab see veidikene siiski lihtsalt katta seda kulu, mida riigikassa alkoholiäri tagajärgede tõttu kogeb.
Aga lisaks ütleksin, et see vastutus peaks tekkima inimeste suhtumise kaudu. Me vaatame, mida igal õhtul korraldavad legaalsed ööklubid ja baarid ja peame neid lõbusateks meelelahutusärideks. Et mind nüüd ei peetaks fanaatiliseks tujurikkujaks, ütlen hetkel lihtsalt, et sellel "meelelahutusel" on oma sünge teine külg.
27.07.2015 20:39
Mul on Lauri Beekmannist siiralt kahju. Ehk pole see tema süü aga mulle ei meeldi rumalad ja sallimatud inimesed.
Minu suvesse mahub näieks külm toop õlut kuumal päeval ja klaas sampanjat värskete maasikatega õhtul.
Talvel naudin ma head viskit soojas toas ning jõuluõhtul võtan ma seaprae ja hapukapsa juurde mõnuga heas seltskonnas nii mõnegi pitsi haljast viina. Juttu jätkub siis kauemaks.
Mulle meeldib. Ma ei vaheta oma naudinguid isand Beekmanni igava vingumise vastu.
    27.07.2015 22:25
    Seda ma tõesti enda süüks ei tahaks võtta, et Teile rumalad ja sallimatud inimesed ei meeldi.
    Ma räägin artiklis pidutsemisest, mille tagajärjeks on mingi kahju. Keegi tunneb ennast mõnusalt ja keegi teine peab ennast sellepeale halvasti tundma. Teie räägite, millised joogid teile meeldivad. Kuskil lähevad justkui teemad eri teed.
    Aga kasutades Teie näiteid, siis olete ehk minuga nõus, et kui keegi "nii mõnegi pitsi halja viina" peale muutub vägivaldseks ning peksab näiteks kodus oma naist või lapsi, siis see on probleem? Ja kas olete nõus, et see on probleem isegi siis, kui halja viina sõbrale see endale meeldib?
    28.07.2015 11:07
    Ühinen Kõvastiga 100% !! Täpsel ka minu mõte.
    sm. beekmanile veel tähelepanuks, et see teie kahe pitsi võtja kes sellepeale kodu laiali peksab on meditsiiniline küsimus. Selline mees lööb suurema tõenäosusega ilma nende pitside võtmiseta suurest stressist kaastöötajale lihtsalt labidaga pähe, sest nii on "äge".
    Pole vaja siin kogu maailmas leitavaid haigusi ajada alkoholi peale, sest teil on nii mugavam ja vehkida oma lollakate uuringutega, täpselt sama palju on tehtud uuringuid alko kasulikusest. (mõõdukast kasutamisest)
    Meil siin tänavatel kihutab ka mingi väike % hulle autodega, ega sellepärast me autosid ära ei keela või siis autosid väntadele ümber ei ehita.
    Tuleb tegeleda nende vähestega ja teisi kanaleid pidi mitte siin normaalsete inimeste ees pritsida sappi.
    Ps: iga kord kui ma näen seda hüsteerilist beekmani nägu tulevad mul punnid....
27.07.2015 21:11
Kahju on inimesest, kes kogu inimestevahelise suhete keerukuse suudab taandada ainult ühele teljele (joob või ei joo), aga see on tema enda probleem ja mind ei puuduta. Samas väide "... tähendab suure osa elanikkonna jaoks ka liigtarvitamist..." tahaks kindlasti saada arvudega täpsustamist ja vajadusel ka allikale viitamist. Tavaliselt mõistetakse mõiste "suur osa" all siiski 50% lähenevaid arve. Liigtarvitamine on aga Eesti alkoholitarvitamise valge raamatu andmetel umbes 1,5 pudelit viina nädalas (inimese kohta), või samaväärselt muud alkoholi. Kus on siin loogika ja tõde?
    27.07.2015 22:39
    Püüdke mõista minu teemakäsitlust ühe teema kontekstis. Muidugi peaks inimestevaheliste suhete teemas nägema ka nende sotsiaalset tausta, haridust, meeldimisi, pahesid-voorusi, väliseid tegureid jne jne. Kuid mina ei püüa lahti seletada tervet maailma ja elu tervikuna. Ma räägin alkoholi tarvitamisega seotud kahjust. Ja paraku on see ebaproportsionaalselt suur probleem.
    Ma ei oska hästi kommenteerida Teie definitsiooni "suure osa" osas. Äkki jagate mõne allika? :-)
    Aga eestlaste alkoholitarbimise osas viitan hetkel ehk kõige hiljutisemale OECD raportile, mis paraku meid taaskord negatiivsesse tippu tõstis. https://www.washingtonpost.com/blogs/worldviews...
28.07.2015 01:51
Peabki jooma, et kaka tolmama ei hakkaks. Vähemalt kaks liitrit päevas.
28.07.2015 05:48
Usuhullud on ilma alkoholitagi peast segased.
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega