Samas ei väärtustata ühiskonnas väikeettevõtteid. Minu meelest võiks aga neile luua arenemiseks tingimused. Need on ju ettevõtted, kes toovad raha riigieelarvesse. Ükski partei ei ole aga võtnud väikeettevõtete esindamist oma mureks.

Raivo Musting, Külmsoo talu peremees Põlvamaalt

Ootaks rohkem mõistust selles suhtes, et ka Tallinnast kaugemal üritatakse ellu jääda ja lapsi koolitada, kuigi see on suhteliselt keeruline. Põllumehena ootan, et uus Riigikogu mõtleks ELi poolt Venemaale kehtestatud sanktsioonide ja sellega seonduva peale. Olen sada protsenti nõus, et neid sanktsioone oli vaja, kuid nüüd on põllumehed need, kes peavad kastanid tulest välja tooma, kuna tagajärjed mõjutavad meid kõige rohkem.

Piimatootmises ja seakasvatuses tuleb jõuda niikaugele, et Eestis kehtiksid ELi keskmised ehk Eurostati hinnad. Möödunud aasta lõpus oli ELi keskmine piimakilo hind 33 senti, kuid Eestis maksti vaid 22–24 senti. Sellise hinnaga ei suuda me toota.

Juhan Särgava, Saidafarmi juhataja

Kui oleks minu teha, siis revideeriks olemasolevat seadusandlust. Nimelt on meie kehtivad, kehtivuse kaotanud, muudetud või tagasiulatuva jõuga seadused üksteisest niivõrd läbi põimunud, et põllumehel ja maainimesel on väga keeruline sõkalde seast teri üles leida.
Tarvis on hädavajalikud selgelt ja konkreetselt kirja panna, et kõik nendest ühtemoodi aru saaksid. Praegu valitseb ülereguleerimine ning sellest tuleb lahti saada. Teine asi on selles, et seadusandja jagab justkui naudinguga igasuguseid karistusi, kusjuures nuhelda saavad ennekõike riigile ja seadustele lojaalsed kodanikud, kes peavad eeskirjadest kõrvale hoidjate patuteod kinni maksma.

Ahto Oja, Eesti Biogaasi Assotsiatsiooni juhatuse esimees

Kodumaise taastuvkütuse biometaani edendamiseks transpordis loodan, et koalitsiooni moodustavad erakonnad lepivad kokku ja seadusandlusesse viiakse sisse ühistranspordihangetes biometaani tarbimise kohustus. Sätestatakse transpordis kasutatava biometaani ja maagaasi segamise kohustus vahekorras 1:1 ning toetatakse biometaani müügihinda, katteallikana vajadusel järg-järgult surumaagaasile aktsiisi kehtestades määrani kuni 70% vedelkütuste aktsiisimäärast.

See tuleks viia ellu esmajärjekorras, et liikuda sammu võrragi lähemale riiklikule kohustusele tarbida transpordis 10% ulatuses taastuvkütuseid 2020. aastal. Võib-olla on Eestil vaja luua Eesti Biometaani Agentuur, mis ostab tootjatelt biometaani kokku, ja kui on segamise kohustus, müüb selle oksjonil gaasi hulgi- ja jaemüügi firmadele.