NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
Anonüümne kommentaar
28.08.2017 10:14
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "kas selles mõttes nürnbergi" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
Anonüümne kommentaar
28.08.2017 10:20
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Ilmselgelt" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
28.08.2017 10:20
kommunism on samasugune kuritegelik ideoloogia, nagu fašismgi, kes seda eitab, tahab õigustada kuritegu
    Näita vanemaid (4) Laadin kommentaare...
    28.08.2017 12:23
    Olen EKRE valija ja ka tihe annetaja ja kutsun ka teisi EKRE't toetama. Ma loodan, et said vastuse kätte.
    28.08.2017 12:31
    Vägivaldur, Lotman on kohe lausa otsesõnu fašismi hukkamõistnud, et sa teaksid. See lihtsalt ei ole see artikkel, kus kõike kordama peaks.
    28.08.2017 16:52
    Fashism oli teatavasti Itaalias. Milliseid kuritegusid neile süüks pannakse? Milliseid olid saksa Rahvussotsialistide kuriteod ja kui palju nende tegude raskusaste erines teiste sõjas osalenute omast, ei ole kaugeltki üheselt selge. Senine hinnang tundub olevat rohkem sõja võitjate diktaat, mitte niivõrd reaalsus.
Anonüümne kommentaar
28.08.2017 10:21
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Geneetik" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
28.08.2017 10:24
Me ei sa seda teha, sest Eestis istuvad parlamendis kommunistide lmõttekaaslastest sotsid, kes ootavad, millal nad kõrgemasse staadiumi jõuavad
Sotsialismi kõrgem staadium on kommunism
    28.08.2017 12:08
    Eestis istub parlamendis terve hulk kommunistliku partei liikmeid. Vist mitte ükski Eesti erakond pole kommunistide vaba, ja pigem on kommunistid erakondade juhatustes, mitte lihtliikmed.
    28.08.2017 12:38
    to Uku Uujari
    Õigus, vanu sotsialiste, kes omal ajal kuulusid komparteisse, on veel järel ( ja loomulikult ikka soojadel kohtadel )
    Aga mitte ükski teine partei , peale sotside, ei jutlusta ja ei püüa viia erilise õhinapõhisusega täide omaaegset kommunistliku partei loosungit igavesest ja suurest rahvaste sõprusest.
    Sotsidel on selle rahvaste sõprusega ikka niisugune vägi taga, et tahaks kasvõi päevapealt selle pisikese eestlaste riigi suurte sõpradega mujalt maailmast , üle ujutada!
28.08.2017 10:24
Ma kahtlustan, et ükski ideoloogia ei vaja nünbergi. Lihtsalt mõned utoopiad peaks jäämagi ainult raamaturiiulisse. Kommunismi hukkmõist pigem juhib tähelepanu kõrvale konkreetsete inimeste tegudelt.
Ja ma kardan, kõik kahvatub kapitalismi kuritegude kõrval, kui neid peaks kunagi üles loendama hakkama.
Ning õnneks on ka monetarism seni suurelt jaolt riiulisse jäänud.
28.08.2017 10:28
kapitalism pole ideoloogia:)
    28.08.2017 10:35
    Ideoloogia on kogum ideid (mõtteid, plaane, hinnanguid, huvisi, eelistusi, väärtusi, hoiakuid jne), mis on organiseeritud süstemaatilisel viisil ja juhivad inimeste või nende gruppide poliitilist tegutsemist.
    (e kuni see on riiulis,ei ole ideoloogia)
28.08.2017 10:33
Kommunismi (juudiideoloogia) Nürnbergi ei lase juudid paraku korraldada.
28.08.2017 10:34
aga kommunism vajab kindlasti tõepärast hukkamistvat käsitlust, kui kuritegelik diktaatorlik ideoloogia koos inimsuse vastasusega toime pandud kuritegudega
28.08.2017 10:46
üdini lilla lobjaka ``arvamus`` ei oma küll mingit tähtsust, aga professor Lotman on kahjuks kaduva liigi- vene intelligents- parim esindaja. Saksa natsionaalsotsialism hävitas juute (kelle hulka ka Hr.Lotman kuulub), mustlaseid ja lillasid, kommunistid hävitasid fanatiliselt kõiki ja kõike, mis polnud ``proletaarne`` ja stalin viis hävitamise sellisele tasemele, millest väike aadu ainult unistas. Sellist lobjakloonelikku kvislinglust on alati olnud, aga millest viimasel ajal nende eriti aktiivne esiletõus, on arusaamatu. Põhiväide, et natsism oli inimvaenulik, kuna hävitas põhiliselt üthe rahvust, on täielik möla, stalin kuulutas kümneid rahvusi ``vaenulikeks`` ja üritas neid hävitada, mis eestlaste puhul ei olnud enam väga kaugel. Tõesti loodan, et sellele kommunistlikule saastale saabub ka oma ``nürnberg``.
28.08.2017 10:46
Natsism on siiski väga selgelt seotud Hitleriga ja selle sidumine Herderi ning Spengleriga on otsitud. Rahvuslus ei ole natsism!
Kommunism on umbes samasugune umbrella-termin nagu rahvuslus. Lotman räägib praegu marksismist. Ehk siis hukka mõista tuleb natsism ja marksism, aga mitte laiendada nende kuritegusid rahvuslusele ja kommunismile. Õiged kommunistid olid Saint-Simon, Fourier ja Owen.
    28.08.2017 11:01
    Ära aja jama.
    Mitte miski ei ilmu välja iseenesest.
    Mis puutub natsismi ja rahvuslusse, siis teatud Euroopa riikides on rahvuslipp "natsism". Samuti on kuulutatud rassistiks Kanada äärmusliberaalist peaminister sm. Trudeau.
    Sõnad ei maksa enam midagi.
    Peamine on karjuda hästi kõvasti ja valetada võimalikult alatult.
    Seda on mõistnud BLM, AntiFa, Soros-media - ja samas ka Kreml-media.
    Sm. ragno ei ole tähele pannud, et "nstsismi-kommunismi" küsimuses on ühel pool BLM, Zimbabwe, Põhja-Korea, Venezuela, Kuuba, Venemaa ja Kreml-media, samuti Soros-media ja kõik Lääne "vasakpoolsed", aga ka Eesti sotsid,
    teisel pool on sm. Trump, Ida-Euroopa ja "paremäärmuslused"?
    Elik, kes räägib kommunismi kuritegudest, on juba automaatselt neonats, rassist ja äärmuslane, kes tuleb kohe kasti lüüa.
    28.08.2017 11:18
    Alati on hulle, kes lollusi karjuvad. Neid ei pea alati tõsiselt võtma.
    28.08.2017 11:26
    Alati on hulle, kes lollusi karjuvad. Neid ei pea alati tõsiselt võtma.

    Kui neil on piisav tribüün või nad on piisavalt agressiivsed, siis peab.
    Kui "vale arvamuse" esindajad teatud "grupi seltsimeeste" poolt maha karjutakse - nagu USA ülikoolides - või kui see ei õnnestu, siis pekstakse ülikoolilinnaks segamini, siis peab seda võtma tõsiselt.
    Kui Hamburg politsei täielise mölutamise saatel - neil oli tolerastide poolt keelatud midagi tõsisemat ette võtta - segi pekstakse, siis peab seda tõsiselt võtma.
    Kui CNN on muutunud Communist News Network'iks, kus peale vasakaäärmuslaste teised sõna enam ei saagi, siis peab seda võtma tõsiselt.
    Kui üks ja sama uudis ilmub pea samal ajal samas sõnastuses RT's ja CNN's, siis peab seda võtma tõsiselt.
28.08.2017 10:47
Huvitav oleks lugeda sm. Lotmani ja sm. Lobjaka poleemikat.
Aga paraku -sm. Lobjakas on kommunist.
Elik, võimeline "koorismäägimiseks" või
"mahakarjumiseks", mitte debatiks.
Nüüd ootame huviga, millal sm. Lobjakas koos oma klakööridega sm. Lotmani "neonatsiks" kuulutab ja "ära keelab".
28.08.2017 10:52
Mina eeldan alati kui alustan mõne hr. Lotmani kirjutise lugemist, et ma ei pettu. Ja ei ole kunagi pettunud. Tänane päev on hästi sisustatud päev ainuüksi selle kirjatüki lugemise pärast.
Ma ei hakka kommenteerima, sest see oleks mõttetu.
P.S. Paneme siis kommunismi süüpinki. Siin, Eestis.
    28.08.2017 12:21
    Mis tolku on laiba peksmisest ?
    28.08.2017 14:30
    Esiteks näitab ainuüksi sinu kommentaar seda, et tegu pole kaugeltki mitte laibaga. Teiseks on kommunism nagu vähkkasvaja - sellega tuleb võidelda, ent seda päriselt välja juurida on väga raske, et mitte öelda võimatu, sest idee "õiglasest" ühiskonnast kus kõik teisitimõtlejad on mättasse löödud, elustandard igal pool ühtemoodi s.tt ja Suur Juht mõtleb kõikide eest, tundub lumpenile ju niiiiii magus...
    28.08.2017 15:28
    Jama ongi, et leitakse peksmiseks laip ja ei märgata uusi ideoloogiaid uute inimeste teenistuses.
28.08.2017 10:54
ei tea, kuidas küll, kaks tippkommunisti Siim ja Andrus on ju Euroopas valvel...
28.08.2017 10:59
Kuidas jääb meie eks-kommudest lurjustega? Rüütel,Toome,Vähi jne.? Hingitsevad ju veel,kaabakad.
Anonüümne kommentaar
28.08.2017 10:59
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "mnjah" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
28.08.2017 11:00
Tuletan siiski meelde, et Nürnbergi protsess oli siiski konkreetsete sõjakuritegude ja nende täidesaatjate üle otsustamiseks. Seda, mis toimus enne sõda, Nürnbergi protsessi pädevusse ei kuulunud. Neist seal räägiti, kuid otsustusprotsessist jäeti välja. Nürnbergi protsess ei olnud kohus idealoogia või poliitlise partei üle. Natsipartei keelati näiteks ainult Saksamaa Lääneosas okupatsioonivõimude määrusega oktoobris 1945, Nõukogude Liidu okupatsioonialas natsipartei muide lihtsalt reorganiseeriti Saksa Natsionaaldemokraatlikuks Parteiks, mis püsis DDRi lõpuni.
    28.08.2017 11:44
    Kas erinevalt Londoni pommitamisest Berliini,Hamburgi,Helsinki ja Tallinna
    pommitamine polnudki sõjakuritegu?
    28.08.2017 11:56
    Aga Dresdeni, Hiroshima ja Nagasaki pommitamine?
    28.08.2017 12:30
    Nõus Teiega! ja sooviksin lisada mõned aspektid, kui lubate?
    Sõna kommunism võeti kasutusele peale Prantsusmaal 1830. aasta revolutsiooni ja tähendas omavalitsuslik küla ehk kogukond kui ka communauté, ühisomand.
    Hiljem Karl Marx, Friedrich Engels nimetavad selgemalt prantslaste väljendit-teooriat kommunism-kommuun oma teoriates nii:)
    -Võrdsustamisõpetus, ühiskonna tüüp, kus ei ole eraomandit ega sotsiaalseid klasse.
    -Kus kõik ühiskonna liikmed (töölised-teenindajad, teadlased, tipppoliitikud-poliitikud, tippjuhid-juhid, kultuuritegelased jne..) on võrdsed.
    -Kõik seadused, otsustamised, teostatakse, kasutatakse jne.. võrdsetel alustel kogu kogukonna, riigi, kõigi elanike poolt väljatöötaud-heakskiidetud võrdsustamisõpetus põhimõtetel.
    Praktikas pole mitte üks riik tänaseni seda sotsiaalset-majandusmudelit suutnud realiseerida-juurutada reaalselt, kuid mõned riigid on kasutatud selle imeilusa teooria tähiseid, nimesid, sümboolikat, sõnavara ja loosungeid, iseenda tegemistes ja riikide juhtimisel.
    Kindlasti ei saa Lotmani kontekstis kommunismi kohtuse kaevata, küll aga endist Nõukogude Liitu, ja sinna parteisse kuulunuid. Ja ka selle eest, et kasutasid nimesid ning tähiseid, mis ei vastanud väljatöötatud teooriale.
    Aga kaevata saaks kohtusse riiki kes kasutas nimetust Nõukogude liit ja selle riigi juhtivparteid, mis nimetas ennast kommunistlikuks parteiks ja selle partei kuritegelikust, ning selle partei liikmeid, kui kõikide sooritatud kuritegude otsesed või kaudsed kaasaaitajad-osalejad, ega ei võtnud midagi isiklikult ette, teooriaväliste tegude ärahoidmiseks .
28.08.2017 11:01
Väga nõus, aga selleks tuleks kõigepealt punased erakonnad võimult maha valida.
28.08.2017 11:02
Ja loomulikult maha valida ka punaste sõbrad, ehk IRL
28.08.2017 11:03
Praegu oleks "oma Nürnbergi" vaja hoopis multikultile !!
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega