NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
16.04.2018 16:10
Miks sellist jura avaldatakse?
    16.04.2018 17:48
    Tallinna venelasele kuulub Võrumaal asuv riigimets kõige vähem. Küll aga peaks kaaluma saksa ristirüütlite poolt ebaseaduslikult võõrandatud metsa tagastamist kohalikele põliselanikele . Riigimets on sisuliselt saksa mõisnike majandatud mets mida maarahvale ei tagastatud.
    17.04.2018 01:18
    See olekski ju justnagu tagastamine. Ja mis Tallinna venelastesse puutub, siis nende vastu ei aita miski. Pealegi paljudel venkudel ju eestlaste lähisrahvaste juured või on lausa juba eestlastega segunenud. Sovjetimentaliteeti, mis tegelikult häirib kohtab aga maakohtadeski puhaste eestlaste hulgas.
16.04.2018 16:26
No esiteks ei tehta Eestis ju "tselluloosiraiet". Ja väide et "kvaliteetpuidu suurt osatähtsust tagav iga on okaspuudel vähemalt 100 a" - on kahtlemata täiesti väär.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    17.04.2018 11:36
    No mis termin see on -- ülekasvanud mets???? See, et metsapuud on auväärses eas, ei tähenda, et sellist metsa peaks /saaks nimetada ülekasvanud mets??? sul on mingi eriline viha mändide vastu, kellel on õnnestunud kasvada 40 m kõrguseks ja paisutada enda ümbermõõt üle meetriseks, olles seejuures haigustest, putukatest puremata, täies elujõus???? Ja vähemalt see mets, millest mina kirjutasin pole viimased kümme v enamat aastat mingit hooldamist nõudnud. Vb just selle tõttu, et seal käisid inimesed pidevalt. Mõjutades vb seda, et alusmets vohama ei hakkaks. Ei kujuta ette, mis "metsamees" see on, kes räägib tuginedes vaid puude vanusele ülekasvanud metsast. imelik, meiltki minnakse Kalifornia läänerannikule hiidsekvoiade metsi imetlema puud seal absoluutselt "ülekasvanud", mõnede eluiga läheneb tuhandele aastale. kus küll ameeriklaste majanuslik meel on, et oma metsi ei hooldata ja lastakse ülekasvada? 150 aastat männile pole miski iga, 100 aastat kuusele samuti mitte, aga inimese jaoks on sellised puud erakordsed, sest võttes selliseid "ülekasvanud" metsi maha põhjustame selle, et mitu põlvkonda ei näe eestis enam tõelisi südantsoojendavaid metsahiiglasi, mitte ainult mõnelsajal looduspargi hektaril vaid ka nn tavametsas.
    17.04.2018 12:24
    25% eest imetsadest on kaitse all - tundub, et sulle on sellest vähe - metsatööstus annab 10% SKPst. seega tundub, et sa personaalselt oled nii rikas, et oled sellest 10% nõus loobuma?
    17.04.2018 14:13
    Just see ongi halb, et metsatöstus nii suure osa skp-st annab. Saad ju isegi aru, et selline pidu saab kesta vaid max 10 aastat, kui sellise tempoga v veelgi suuremas mahus "ülekasvand metsa" raiuda lubatakse. Mis puutub kaitsealustesse metsadesse, siis nende hulgas on kõikvõimalikke -- osad sellised, mis ökoloogiliselt haruldased, aga inimesel sinna asja pole, pealegi, kas ma pean siis selleks, et metsa minna sõitma 50 -100 km? Kuigi võiksin sõita rattaga 5 km? Komkreetne mets, millest räägin, oli kohalikele väga oluline, seda oleks saanud vägagi mõistlikult majandada, kasvõi ainult osaliselt sealt puitu välja tuues, aga ei -- lagedaks kõik, nii ju palju odavam ja kiirem.
16.04.2018 16:51
Kui kuidagi oleks võimalik nii suunata, et metsamajandusest teenitav raha läheb ainult metsamajandamise pooldajate kasuks käiku, siis olen nõus :D
Kahjuks hetkel vist veel utoopia, aga võib-olla saab riigi kuidagi tsoonideks jagada, et ullikesed saadame oma tsooni elama, kus pole teid ega maju; Tallinna ümber tehakse tara ja sinna sunatakse need, kes metsamajandamist ja muidu räiget tööstust pooldavad ja keskmised siis elavad mujal eestis ja püüavad hakkama saada nii tulude kui kuludega, vot siis oleks asjal jumet :D
    17.04.2018 06:35
    kütuseaktsiisidest laekv rahapidi kah algse idee kohaselt vaid teedeehitusse japarandusse minema.
    18.04.2018 13:02
    Ja kui kuidagi oleks võimalik teha niimoodi, et metsast saadav värske õhk ei jõuaks toortselluloosivarujate kopsudesse (saaks vaid lagendikelt üleskeerutatud tolmu) ja metsades tekkivad vihmapilved ei kastaks tselluloosivarujate aiamaid ja metsamaid ja tselluloosivarujate pereliikmsed ei käiks metsas ei jalutamas ega seenel-marjul, ei kasutaks maaturismi ettevõtete teenuseid ja tselluloosivarujate perede täiendavad terviseprobleemid maksaksid kinni nemad endi tuludest jne.
16.04.2018 17:27
esiteks eesti ei ole demoktaatlik riik ega saagi selleks kunagi. eesti on sulaste riik, riik otsustab mida sulane teha võib. kui sa leiad maaseest mingi aarde, kasvõi vasesoone, siis riik võtab selle sinult ära. see ongi suur eesti pidur, et sa võid siin olla küll omanik, aga oma varaga ei tohi sa midagi teha vaid maksu pead maksma.
16.04.2018 17:38
igaühele õigus omal osal piirkiirus kehtestada
16.04.2018 17:43
kui panna referendumile küsimus , et kas teha kogu Eesti riigimetsas lageraie ja iga Eesti kodanik saab 0,9 hektari eest raha puhtana kätte - siis on paari kuuga mets meie riigist kadunud.
    16.04.2018 21:40
    Tuttav lugu. Aegviidus 90-nendatel kunagisi polügooni alla kuulunud maid tagastati - taoti rusikaga kõminal vastu rindu ja seletati "meie esivanemate maa". Saadi kätte - esimene asi mis pahatihti tehti oli raieõiguse müük. Osteti mõned pruugitud autod ja sellega asi piirdus - nii nõmedalt kui see ka ei kõla. Arusaadav ka - oldi läikivate asjade järgi tollal näljas. Tõtt-öelda hetkel kui sealkandis ringi käia - tundub et ajad on tagasi sest nii mastaapset lõikamist ma seal ümbruses isegi ei mäleta. Vahe selles et see pole eraomanike mets. Pole hullu - küll tuleb eraomanikele "lõikamata metsa maks" et lõikajatel töö otsa ei lõpeks.
16.04.2018 17:45
Aga me otsustamegi ju. Läbi parlamendivalimiste mis erakond võidab. Siis need valimisnimekirjades kõrged kohad ostnud poliitikud määravad valitsuse. Valitsus on tavaliselt koalitsioon. Siis ministriteks hakkavad mõnikord täiesti erakondadevälised inimesed või keskharidusega vanad. No need ministrid siis määravad riigifirmade nõukogud mingitest erakonnavälistest. Nõukogud määravad juhatuse mingitest erakonnavälistest inimestest. Ja ongi selge juhtimisahel rahva ja riigifirmde vahel. Demokraatia ju ikkagi onju.
16.04.2018 17:52
See oleks mõistlik mõte, kui igal otsusel oleks hinnalipik küljes, st kui palju siis vastavalt ka saamata jäävaid riigimakse, RMKlt saamatajäävaid dividende ja kaidselt ka kaotatud töökohtade eest maksma peaks. Kes tahab 100% kaitsealust metsa, saaks siis ka vastavalt selle eest tasu maksta. Igati aus. Igale kategooriale saaks täna eraldi hinna juurde arvutada.
    17.04.2018 11:48
    kõigepealt tuleks see rmk restruktureerida. Praegu kamandavad seal paar-kolm inimest, kes ise teevad,ise kontrollivad, ise esitavad aruandeid, et kõik on korras. Igaüks, kel metsaga mingigi suhe, kel meeldib metsas olla, ,metsas käia, lihtsalt metsa vaadata ja mõelda, kui palju seal linde, loomi, samblaid, samlikke, sõnajalgu ja muud metsaelustikku elab, näeb ju, et midagi on väga väga muutunud. Eelkõige just tasakaal metsade säilitamise ja raiumise osas. Ja suuresti on probleem ka selles, et kaotati ära sisuliselt metsamehe amet. Ainus, kel on võim rmk-laste kõrval, on harvester. Ometi olkes tänasel päeval maapiirkondades veel neid mehi ja vb ka naisi, kes läheksid metsa saega ja veaksid puidu välja väikeste masinatega. Sõnaga teeksid osalist raiet, mitte ei võtaks hektarite kaupa maha kõike, mis ette jääb. Imelik, et need potentsiaalsed töökohad maapiirkondades ei huvita kedagi -- 1 harvester, 3 meest, aitab küll. Aga 200 töökohta tselluvabrikusse on "kõva" sõna, mille eest valitsus näib võitlevat nagu lõvi.
    18.04.2018 13:12
    Kui palju jääb riigil saamata tulu seetõttu, et inimesed põgenevad lagastatud maastikelt? Palju kaotab üliprimitiivse majandusmudeli tõttu Eesti kvalifitseeritud töökäsi, kvalifitseeritud töökohti? Kui primitiivse ühemõõtmelise mahandusmudeli kasutajad peaksid need kulud kinni maksma, siis oleksid nad ammu pankrotis.

    Ah et miks seda ei mõõdeta? Seda on piisavalt raske teha, kuna mõõtmiste hajuvuse piirid on piisavalt suured. Täpsed piirid on vaids üksikutel, kes koguvad hetkel suurt raha. Sellist primitiivset majandusmudelit võib nimetada kahjude hajutamise meetodiks. Üksikisikule tagatakse suur hetkekasu, mis tekitab paljudele väikesed kahjud; nende kahjude summa on oluliselt suurem kui saadav üksiku hetkekasu. Meetod on Eesti "majanduses" väga populaarne, ka riigi tasandil peale surutav paljudes elu valdkondades. Sellist majandusmudelit nimetatakse ka koloniaalmajanduseks.
16.04.2018 19:18
Mina ise ütlen kuidas minu osa elektrivõrgust majandada.
16.04.2018 23:23
Vabaerakonnast on varemgi metsanduse teemadel huvitavaid mõtteid tulnud
17.04.2018 01:25
mõttel on jumet, ent asi takerdub kahe nüansi taha:
1) otsustajal (elik rahval) peab olema aus ja põhjalik informatsioon otsuse tegemiseks;
2) otsustaja (elik üksikindiviid) peab omama analüütilist mõtlemisvõimet.

kuniks esimese punkti ümber on ohtralt eksitavat (suhtekorraldusfirmalikku) sousti ja teise punkti asemel ohtralt emotsiooni, pole isand Ploompuu idee paraku rakendatav.
17.04.2018 08:37
Inimeste kaasamise võimalustest metsade majandamisse koos (rahalise) vastutuse andmisega on juba 2017. aastal kirjutanud Korjus jt.

Korjus, H., Põllumäe, P., Kiviste, A., Kangur, A., Laarmann, D., Sirgmets, R., Lang, M.
2017. Online streaming public participation in forest management planning. – Forestry Studies | Metsanduslikud Uurimused 66, 5–13. ISSN 1406-9954.
http:/ /mi.emu.ee/forestry.studies
17.04.2018 08:42
Olen autoriga täiesti nõus. Suurema osa siinseid kommentaare võiks kokku võtta rahvusliku deviisiga "Ah..mis mina...". Enamus ikka ootab, et keegi targem otsustaks nende eest. Kahjuks pole selline lähenemine kuigi demokraatlik. Kõrgeim võim siin riigis on rahvas ja me oleme oma kohustused täitmata jätnud.
    17.04.2018 11:51
    Vastupidi, inimesed need, keda põlastavalt puudekallistajateks ja töllideks nimetatakse, sest hindavad kasvavat metsa samaplju kui metsaärikas mahavõetud metsa, on ammugi väga kõvahäälselt oma suhtumist rmk-sse ja keskkonnaministeeriumisse väljenadnud, paraku eesti valitsuses pole kombeks kuulata rahva häält. raha sealt parteidele ei tule ja milleks siis reageerida. saad veel venemeelse tagurlase sildi oponendilt külge.
17.04.2018 09:51
No tuleks alles siis veel segadus, mida isegi nii tark inimene nagu Ploompuu ei suudaks oma allesjäänud elupäevade jooksul klaarida!!!
17.04.2018 12:34
miks ma ei märganud kusagil teksti "makstud reklaam". vabaerakond on üllitanud järjekordselt midagi oma varasalvest - VABA nii maailmavaatest kui ka loogikast.

Maaleht maksab igal kuul ühele tellijale Eesti keskmist palka ja nii 12 kuud järjest.
Telli Maaleht ja osale tellijapalga loosimises!
Vaata lähemalt >

18.04.2018 11:15
Huvitav, mis juhtuks siis, kui terve lennukitäis reisijaid saaks otsustada kuidas lennukit tuleb juhtida? Kui kiiresti ja mis kõrgusel tuleb lennata, milliseid kommunikatsioonisagedusi tuleb kasutada ja milliseid reegleid järgida. Isiklikult ei julgeks küll sellisesse lennukisse istuda.

Eesti metsandus on maailma mõistes väga rangelt reguleeritud ja meil on ülimalt palju kaitsealasid. Töötades igapäevaselt metsanduses, tean, et meie mets ei saa otsa. Kindlasti on meil ka oma töös parandamisruumi, aga igasugused pöördelised revolutsioonid teeksid meie metsandusele pigem kahju kui kasu.
18.04.2018 11:30
No nii lolli juttu pole tükil ajal kirjutatud. Eestlasi peetakse ikka targaks rahvaks, aga nüüd hakkab küll tunduma, et see aeg on minevikuks saanud. Kustutan nüüd tuld bensiiniga! TEEKS NII, ET RISTMIKUL ON IGAMEHE ÕIGUS. Küll oleks tore!!!!
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega