NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
19.11.2015 06:44
peaksime rohkem ausalt tunnistama, et venemaa on väiksem oht kui isis, peaksime moskvat läänega aitama leppida-ega ikka ei pea küll sm.kaplinski või oled juba unustanud, et see venemaa juba muutunus maailmas röövis meie territooriumilt meie kaitsepolitseiniku, lubab eestimaa maa tasa teha, pidevalt viibutab ebasõbralikult sõrme suure vennana ja demagoogiat kasutades mustab baltlasi lääne ees püüdes meid näidata mõtetute väikeste fašistlike rahvastena jne...
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    19.11.2015 09:10
    kuivõrd Eesti territooriumilt kui mitte keegi ei teadnud kus see territoorium üldse asub? fašistidena kujutab aga meie maad eelkõige liberaalsotsialistide punt kel miki- hiire asi s.h multikulti ja homondus ajada.
    19.11.2015 19:57
    Uskumatu, et see on see sama Kaplinski, kelle luuletused 1988 kõigi noorte huultel olid.
    Sama oli 1940, kui eesti poliitikud nii väga lootsid, et neil õnnestub sõjast pääseda ja KOKKU leppida.
    Sama juttu rääkis ka Lasnamäe politseinik, et - aga miks te vaidlete ja riidlete, miks te pättidega KOKKU EI LEPI, siis oleks temal tööd vähem, eks ole. Et nagu annab pätile iga kord järele, kui tal kuri mõte tekib? Venemaa on ju maffiariik, kes aktsepteerib ainult JÕUDU, mitte ilusat juttu ja sõbralikke plaane.
    19.11.2015 23:36
    Selge, Jaani ajud on järgi andnud.
19.11.2015 07:24
Oli ju üks lepe juba, see Molotovi Ribbentropi oma.
Kommentaar eemaldatud
    19.11.2015 07:57
    oh, milleks peeter 1.-st. alustame vürst vjatškost, kes tuli eestlastele "appi" ja paiknes tartus. rüüstas maad kuni pandivereni, sest obrokit ei tahetud maksta. (läti hendrik)
    vaada, targutis, venemaa on meie jaoks palju halvem, kui jänkid, sest venemaa on siinsamas - jänkid aga kaugel.
    pole kuulnud, et jänkid oleks mõnele oma kodanikule keele-eelistust nõudnud - venelased aga nõuavad paljudele.
    muudest nõudmistest rääkimata.
    üleüldse - mida jänkid meile on ette kirjutanud????
    tark ei hoia eemale, kui kakeldakse - seda lollust on eestlased juba korra proovinud. tuleb valida pool, kes rohkem sobib, muidu valib sind see, kes arvab sind omavat.
19.11.2015 07:49
Venelaste vastu pole midagi,aga kuidas Kremliga leppida,
türann kes ründaks kõiki väikeriike naabruses?
http://ic.pics.livejournal.com/oleg_leusenko...
19.11.2015 07:51
Lihtne soovida aga teostus on väikesel riigil praktiliselt võimatu... Aga me ju olemegi lääs - EU, NATO. Nendes raamides peamegi tegutsema...
19.11.2015 07:55
Ei ole Kaplinskil õigus!
Miks peab eesti rahvas olema see ohver kes kahe veskikivi vahel oleva terana pulbriks hõõrutakse?
Eneseohverdus ei ole seda väärt, Kaplinski linnainimesena ei tea kuidas tegelikult Eestis maarahvas elab ja mida mõtleb...
19.11.2015 07:57
Vandiga ei saa kunagi leppida,sm.Kaplinski-venesse pole palju jäänud suure nimega venelasi,on vaid lumpen,kes ei soovigi leppimist muu maailmaga vaid kes igatsevad tuumanupule vajutamist
19.11.2015 08:00
Eestlastena? Maailmas on üks nomaadlikku eluviisi harrastav raffus kes kipub ikka ja jälle rääkima selle rahva nimel kelle kodumaal nad järjekordse peatuspaiga on leidnud.
Nüüd siis esinetakse eestlastena, aga mõnes teises geograafilises punktis jagatakse õpetussõnu "prantslastena, sakslastena, poolakatena, venelastena"...
Rääkigu lõpuks enda nimel mitte ärgu pugegu mingi teise rahva nime taha.
19.11.2015 08:17
Kaplinski tuli lõpuks kapist välja. Punase kuuega.
19.11.2015 08:43
valik on väga lihtne.
kas leppimine või inimkonna häving globaalses tuumasõjas.
igaljuhul oleme me oma saatust väärt.
ja tuhahunnikud on üsna leplikud kõigega.
19.11.2015 08:55
eks ta muidugi õige ole, aga kui suured on leppinud siis otsustavad, mis selle väiksega peale hakata. praegu ehk on probleeme palju ja küsimus pole aktuaalne, aga kui olud rahunevad, siis hakab vene lumpen jälle ahistama...aga tglt olen Kaplinsikiga nõus, meie inimesed ja ettevõtjad saavad vähemalt jälle normaalselt tööd teha ja äri ajada (nii palju kui venemaaga on üldse võimalik seda teha, kunagi ju ei tea, aga asi seegi...)
19.11.2015 09:03
Eriline ilmakodanik, see Kaplinski.
Enne II MS oli ka maailmale kaks suurt ohtu: natsionaalsotsialism ja kommunism. Maailm lõi saba kokku kommunismiga, natsionaalsotsialism võideti. Aga kelle arvel??? Ida-Euroopa arvel, kes jäi kommunistliku terrori alla, mis milleski polnud parem natsionaalsotsialistlikust. Lääs ostis end sisuliselt meie naha eest vabaks.
No ja nüüd siis sõber Kaplinski propageerib JÄLLE sama asja??? Kelle nahk nüüd mängu läheb? Ukraina, Valgevene? Või jälle ka meie oma? Ehtne näide kõige moraalitumast realpolitik'st, läbi meie intellektuaali suu, varjatuna "heade kavatsustega". Suurimad sigadused maailmas on kõik korda saadetud "heade kavatsustega".
Mind on alati hämmastanud, kuidas just ajalugu on asi, millest kohe eriliselt ei taheta kohe midagi õppida.
19.11.2015 09:05
Kaplinski täiesti seniilseks jäänud ?
19.11.2015 09:23
Mida arvate surmanuhtlusest?

Vana mõte: kas keegi on suremata jäänud, et peaks teda tapma


Surmanuhtlust rakendatakse mõrvaritele: "Kas keegi on suremata jäänud, et mõrtsukas peaks teda tapma?"
19.11.2015 09:31
Jah, ideaalis oleks maailm väga tore, kui ka ISIS lepiks läänega.
Aga tegelikuses, kui ikka üks pool on paadunud rets, ja kasutab agressiooni oma huvide kehtestamiseks, siis pole midagi teha, sellega ei saa leppida.
Täpselt nii on käitunud Venemaa Tšetšeenias, Gruusias, Ukrainas, lihtsalt oma propakandamasinaga on loonud endast veidi parema pildi kui robustne ISIS. Aga põhimõte on neil sama, "Kes minuga nõus pole, selle lööme maha."
19.11.2015 11:06
Hiljuti kirjutas Kaplinski, et Eesti õige koht on Venemaa mõjusfääris.

Nüüd kirjutab Kaplinski, et eestlased peaksid kaasa aitama Venemaa ja lääne leppimisele.

Paneme 1+1 kokku ja saame: Eesti võimalus Venemaa ja lääne leppimisele kaasa aidata on minna Venemaa mõjusfääri!
19.11.2015 11:13
Soovitaks JK'l arvutada ikkagi. ISISel on avalikel andmetel võitlejaid 20-31 tuhat. Varsti on iga võitleja kohta piirkonda visatud üks pomm. Üle poole võitjejatest on pärit Euroopast-Venemaalt.

Euroopa ja Vene eriteenistused on soodustanud radikaalide minekut süüria sõtta. Kuna kodumaal tuleks neid kuidagi tsiviliseeritult vangi panna ja siis muudaks nad vanglad medresteks.
Samaselt oleks selle väikse, kohalike inimeste toeta, pikki suuremaid maanteid asetseva väheorganiseeritud väe hävitamine lääne eriüksustele ka üsna kiire töö. Kahjuks läheb pooltel neist paradiis meelest, nad tõstavad käed püsti ja siis tuleb nad jälle vangi panna. See ei sobi ei Prantsusmaale, Saksamaale ega Venemaale. Sobib variant kus need inimesed kohalike jõudude poolt lõpuni tapetakse. Põgenikevool on seejuures ebameeldiv tõsiasi - ja tingitud pigem Türgi rollist kogupildis.

Venemaa meie abi läänega leppimiseks ei vaja. Ühiste huvide korral lepitakse üle meie peade kohe ära.
Venemaa helgele tulevikule ma kohe ei panustaks, sest see on varsti üks suur ohranka poolt juhitav Donbass - masinad teevad ära töö ja suurte korterelamutepiirkondades hakkavad peale kõduprotsessid.
Eesti peaks tegelema vähem maailmapoliitikaga ja rohkem oma Narva ja Lasnamäega. Urbaniseerumise, getostumise ja lastetute inimeste vastu tuleb rakendada selged maksud. Kinnisvaramaksud mis sadades eurodes kuus ka mõju avaldavad. Lihtsad, väheteatraalsed, mittekosmopoliitsed ja toimivad lahendused.
19.11.2015 11:47
Minu arust Jaan Kaplinskist on ENMA MITTE ÜLDSE enam välja teha.

Välja mitte teha lihtsalt selleks, et säilitada lugupidamist luuletaja suhtes. Eesti ühiskond pole seda ära teeninud, et lugupeetud luuletaja on hulluks läinud ja luulusid nägema hakanud.

Las ta targutab kusagil nurgas ja las avaldab oma kirjutisi kusagil portaalis, palun jätke see inimene tähelepanuta.
19.11.2015 12:00
Eestlane on olemuselt loll talupoeg, kes on jäärapäine nagu vasikas. Proovi sa talle selliseid asju seletada, eks ikka meeldib see mis on ilusam ja rohkem läigib ning sellle nimel on ta valmis teise eestlase maha müüma. Peab olema ikka väga loll, et eelistada Euroopa abirahasid Vene turule, Eesti tööstusetted kannatavad.
    19.11.2015 15:07
    jajah...rääkides Eesti tööstusettevõtetest nagu näiteks Põhja paberi ja puupapivabrik, Balti puuvillavabrik, masinaehitustehas "Ilmarine", J. Puhk & Pojad veskid, O. Kilgase ja Toferi tekstiilivabrikud, Tallinna elektrijaam, Ratniku põllutöömasinate tehas, "Estonia" villavabrik, siis nende hävitamisega sai ikka Venemaa väga edukalt hakkama. Enne 1940. aastat tegutses Eestis umbes 14 000 kaubandusettevõtet, kuhu oli mahutatud kapitali 110 miljoni krooni väärtuses. Kaubandusega tegutses ja leidis seal tööd umbes 32000 inimest. Ja mis neist sai peale suurt sõprust ja lepet Venemaaga....NB. Muide talupoeg pole kunagi läikivate asjade järgi jooksnud, need olid veidi tumedama nahaga sellid.
    22.11.2015 01:00
    Vabandan hea väljenduse eest-see on Klugscheißerei-Tarkusesittumine.Nii et ...lugesin just Delfi vene kommentaaris Kallase presidendi loo kohta kommnetaari-Leningradi oblasti alle ja Moskva presidendi alla soovib see kommenteerija-vist mitte väheste killast.Ja Teie Klugscheißerarvate,et ilma NAto-ta oleks see Eesti-Läti sellel aastal veel siin olemas..Ja kui olla Nato kaitse all,siis arvate,et Venemaa on önnelik Eestiga geschäfti teha??Kui naiivne vöib olla...Eesti on muidugi vöimeline oma miljoniga lihtsalt kenasti head äri teha Venemaaga ja öitseda siin nurgas!Vöib-olla tuleb Venemaal ka aeg,kus normaaliseerub kuid praegune natsismus ja söjalevalmistune ---ja selle riigiga saab teha äri...?
19.11.2015 13:24
Valitsusemeelne eestlane teeb kõik, et Venemaa ja Lääne vahel sõjaks läheks.
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega