Maanteemuuseumis näeb laupäeval erilisi autosid
1896. aastal 23. augustil toimus Eestis esimene avalik autoesitlus – kohalik ettevõtja Schümann tutvustas Tallinnas rahvale üht kalessitaolist iseliikuvat sõidukit, milleks suure tõenäosusega oli 1894. aastal tootmisse jõudnud Benz Velo. Autol olid pidurid, käigukast, roolikang ja kummirehvidega rattad. Esimesed muljed uutmoodi sõidukist võttis tolleaegne ajakirjanik kokku järgmiselt: „Vanker, mis ainult kahe inimese jäuks tehtud, kannab tagumisel poolel 1 ½ hobuse jõulist bentsini masinat. Sõidukiirus seisab täitsa vankri juhtija käes ja võib temaga kuni 20 versta tunnis ha teega sõita.“ (Valgus 1896, 35).
20. augustil valitakse maanteemuuseumis külastajate abiga välja kõige erilisem masin ning autasustatakse fotokonkursi „Maanteede Uhkus“ võitjat. Väärika tiitli saab Janne Eespäeva ümberehitatud ZAZ 965A, mis koos omapärase järelkäruga kokku moodustavad poolteist Maanteemuhku.
Erilisi autosid saab maanteemuuseumis näha alates kl 13. Kl 15.30 toimub külastajate lemmiku väljakuulutamine ja võitjate autasustamine. Oma tegemisi tutvustavad Addinol (kes on välja pannud eriauhinnad), samuti Eesti Rallikrossi Komitee ja rallikrossi meeskond Reinsalu Sport, kes on maanteemuuseumis koos Division1 klassis sõitva Škoda Fabia WRC-ga.
Erilisi autosid pääseb vaatama muuseumipiletiga, päevakava leiab maanteemuuseumi kodulehelt http://muuseum.mnt.ee