Tudengid said esialgu vaatlemiseks hulga pilte. Hiljem näidati neile korraga kolme fotot. Üht neist olid katsealused varem näinud ning nad pidid selle teiste piltide seast välja valima. Naised tundsid paremini ära elusolendeid, mehed seevastu erinevaid sõidukeid.

Seejärel kontrollis Gauthier´ katses osalenute võimet nägusid ära tunda.

Need mehed, kelle sõidukite eristamise võime oli kõige parem, tegid ka nägudel paremini vahet. Sama võime oli naistel, kes märkasid kõige paremini loomi ja linde.

Gauthier peab põhjuseks kultuurilisi erinevusi. "Kõik inimesed sünnivad objektide äratundmise võimega. Nägusid õpib eristama igaüks, see on meile eluks hädavajalik. Enamus inimesi teeb ülihästi vahet erinevatel esemetel, mis on seotud nende töö või hobidega. Kultuurilised mõjud jätavad huvidele oma jälje ning see selgitabki meeste tehnikahuvi ja naiste loodusarmastust," selgitas uurija.

Uurimus ilmus ajakirjas Vision Research.