• 11. I teatasid astronoomid ajakirjas Nature, et Linnutees võib iga tähe kohta olla keskmiselt 1,6 planeeti.

Niisiis on meie kodugalaktikas vähemalt 160 miljardit planeeti, suur osa neist väikesed ja kivist nagu Maa.

• 12. I kirjeldati teadusajakirjas PLOS ONE maailma kõige väiksemat selgroogset - 7,7 mm pikkust konna Paedophryne amauensis.

Konna avastasid USA herpetoloogid augustis 2009 Paapua Uus-Guineast Amau küla lähedalt.

•25. IV avaldati teadusajakirjas Neurology USA teadlaste rühma uurimus, mis kinnitab, et mida kiiremini sa käid ja mida tugevam on su käepigistus, seda hiljem ähvardavad sind dementsus ja insult.

Rühm uuris 11 aasta jooksul 2140 inimest, kelle keskmine vanus oli uuringu algul 62 aastat.

• 25. V teatasid arheoloogid teadusajakirjas Journal of Human Evolution, et Saksamaal Geißenklösterle koopast 1990. a leitud kaks linnu- ja mammutiluust vilepilli on 42 000 aastat vanad.

• 29. VI sai teatavaks, et mitme riigi teadlaste rühm on Gröönimaal avastanud 100 km suuruse ja 3 miljardi aasta vanuse Manitsooqi meteoriidikraatri.

Senine vanuserekord kuulus Lõuna-Aafrika Vabariigis asuvale 2 miljardit aastat vanale Vredeforti kuplile, mis siiski säilitas suurusrekordi 300 km.

• 2. VII esitas Londoni Sümfooniaorkester arvutiteaduse pioneeri Alan Turingi 100. sünniaastapäeva auks arvuti Iamus loodud kompositsiooni "Läbisõit sügavikku".

• 7. VII avaldas rahvusvaheline neuroteadlaste rühm Cambridge'is "Cambridge'i teadvuse deklaratsiooni".

Deklaratsioon kuulutab, et peale inimeste on teadvus ka kõigil imetajatel ja lindudel ning paljudel muudel olevustel, nt kaheksajalgadel.

• 29. VIII avaldas teadusajakiri The Astrophysical Journal artikli, mis teatab, et rahvusvaheline teadlaste rühm on Maast 400 valgusaasta kaugusel asuvat prototähte ümbritsevas tolmukettas avastanud glükoolaldehüüdi molekule.

Selle suhkru leidmine alles sündiva tähe ümbert ei tähenda, et seal magus elu või üldse veel elu oleks, küll aga viitab, et üks pärilikkusaine RNA moodustumiseks vajalik koostisosa võib sattuda tekkivatele planeetidele.

• 6. IX saavutas USA kaitseministeeriumi teadusagentuuris DARPA ehitatud neljajalgne robot Cheetah ("gepard") jooksukiiruse 45,5 km/h.

Robot ületas inimeste kiiruse rekordi 44,17 km/h, mille püstitas Usain Bolt 16. VIII 2009 Berliini MMi 100 m finaali 65. meetril.

• 30. XI esitleti Frankfurdis Euromoldi messil 3D-printerit, mis valmistas kohapeal jalgrattaraami.

3D-printer ehk kolmemõõtmeline printer on seade, mis arvutis kujundatud faili järgi loob ruumilisi esemeid.

Üsna võimalik, et paari aasta pärast saab endale printida terve jalgratta.

• 17. XII sai vanimaks elavaks inimeseks jaapani mees Jiroemon Kimura (sünd 19. IV 1897).

Kui Kimura elab neljapäeval, 27. detsembril, saab ta 115 aastat 252 päeva vanaks. Kui ta elab ka järgmisel päeval, saab temast kõigi aegade vanim mees.

115 aastast vanemaks on elanud 28 inimest, neist 25 naist ja 3 meest. 20. XII seisuga elas vähemalt 110 aasta vanuseid inimesi maailmas 65 (61 N, 4 M). Saja kõigi aegade vanima inimese seas on 93 N, 7 M.