“Õpilasfirma puhul on kogu lugu palju praktilisem,” selgitab firma tootearendus- ja turundusjuht Aleksander. “Saab ise välja töötada ja valmis teha mõne toote või juurutada teenuse, mida reaalselt kellelgi vaja läheb. Meie näiteks koostame taskuteatmikke, millest leiab infot selle kohta, kuidas mingites olukordades käituda.”

Praeguseks on firmal valminud raamatuke lilledest, mis annab ülevaate erinevate lillede tähendusest ning soovitusi lillede kinkimiseks erinevate sündmuste puhul. “Me kõik armastame lilli. Juba ammustest aegadest on lilledele ja nende värvile tähendusi omistatud. See teadmine on aga praeguseks pisut unustuse hõlma vajunud. Teatakse küll, et punane roos sümboliseerib armastust. Aga teised lilled ja värvid? Meie tahaksime taas vanad traditsioonid ellu äratada ja muuta lillede kinkimise põnevamaks,” kirjeldab finantsjuht Laura lilleraamatu ideed.

Uued tooted tulekul

See pole aga noortel ettevõtjatel ainus tooteidee. Peatselt on valmimas taskuteatmikud riietumisest ja lauaetiketist. Riietumist puudutavast raamatust saab näiteks teavet selle kohta, missuguseid tualette oleks sobilik kanda erinevatel üritustel ja millest oleks parem pigem hoiduda; mida tähendavad kutsetel märgitud rõivastusstiil ning kasvõi seda, kuidas teha lipusõlme? Lauaetiketi puhul tuleb kõne alla näiteks laua katmine erinevateks sündmusteks.

“Olenevalt sellest, kas on näiteks tegemist koduse perelõunaga või hoopis rootsi laua ja püstijala üritusega, on ka erinevad reeglid. Need puudutavad nii kasutatavaid nõusid kui ka seda, kuidas nõud lauale asetada. Pluss lauakaunistused – mida ja kui palju kasutada. Meie raamatuke aitabki kaasa ürituste edukale korraldamisele,” kirjeldab Laura asjatundlikult esile kerkida võivaid probleeme.

Esimesed teatmikud jõuavad juba lähipäevil müügile ka Apollo raamatupoodidesse. Lõpuks on plaanis kokku panna terve raamatusari, mis aitab teha õigeid otsuseid ja annab juhiseid käitumiseks erinevates olukordades.

“Põhimõtteliselt võiks niisugune sari olla riiulis abloluutselt igal noorel inimesel. Või miks ka mitte nutitelefonis, sest kõikidest raamatutest on paralleelselt olemas ja tulemas ka e-raamatud. Sel viisil on vajalik info operatiivselt käepärast, kus iganes sa siis ei viibiks!” soovitab Aleksander.

Rohkem ettevõtlikkust, raskuste kiuste!

Samas ei ole firma tegevus ainult lust ja lillepidu. “Aegajalt tuleb ette ka mõõnasid ja tuleb vastu võtta konkreetseid otsuseid,” kirjeldab Laura ettevõtte telgitaguseid. Pidevalt kerkib üles küsimusi, sest mitte alati ei ühti õpilasfirma kompanjonide arvamused selles osas, missugune peaks toode olema. Mida raamatusse panna ja mida mitte? Kuidas teoseid kujundada? Kuidas leida trükikoda, kes väikese tiraažiga teatmikud trükib? Kuidas seejuures tulla toime nappide rahaliste vahenditega? Kus ja kuidas raamatuid müüa? Mis hinnaga? Kui palju ja missugust reklaami teha?

“Kerge pole selles mõttes olnud, aga seni oleme kõikidest probleemidest üle saanud,” tõdeb firmajuht Villem-Oskar rahulolevalt. Teised kompanjonid noogutavad nõusolevalt ja lisavad, et mida suurem on olnud pingutus, seda suurem on olnud pärast rõõm tulemuse üle.

Ja õpilasfirmal on tõesti juba ette näidata mitu saavutust. Kõige olulisemaks peavad noored osalemist Tartu ja Rapla õpilasfirmade laatadel, kust võideti ka tiitlid “Parim müügistrateegia” ja “Kõige harivam toode”. Mõistagi annab senine edu indu veelgi juurde – nii uute raamatute tegemiseks kui ka valmistumiseks aasta suurimaks laadaks Tallinnas. Laat toimub 14. veebruaril ja õpilasfirma Elementaarne kutsub kõiki seda külastama!

Eelkõige aga tahavad noored ettevõtjad soovitada ka kõigile teistele õpilastele proovida teha oma õpilasfirma. See on täiesti eriline kogemus ja võimalus ise midagi ära teha. Rohkem ettevõtlikkust!