NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
Anonüümne kommentaar
05.04.2018 08:22
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Sotsialismi algus 1940 aastast ajas paljudel kuplialuse viltu?" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
Anonüümne kommentaar
05.04.2018 08:50
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "allo allo" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
Anonüümne kommentaar
05.04.2018 08:57
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "et" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
05.04.2018 09:13
Tavaline propaganda üllitis. Ei saadetud kedagi ENSV st välja kui selleks põhjust polnud.
    05.04.2018 09:58
    Kallis inimene (eid_151592f1540987), nähtavasti olete veel nii noor või siis väga hästi n.ö. ajupestud, et peate küüditamist kuidagiviisi põhjendatuks. Jah, film ongi nii, nagu selle aja üle elanud inimesed mäletavad, ka tol ajal laps olnud inimene. Minu pere küüditamise põhjuseks peeti seost ühe uskliku naisega. Meie pere jäeti kohale, sest emal oli meie, 7 lapse, eest saadud medalid ja ordenid, mida nõukogude võim paljulapselistele jagas. Et tegu oli nõukogude autasudega, jäetigi meid kohale. Ma olin sel ajal 4-aastane, aga kõik on meeles nagu oleks see eile toimunud. Filmi Leelo ütleb, et inimesed olid õnnelikud, et neid veel ei oldud küüditatud. Ilmselt olidki, aga hirm, et see võib juhtuda, püsis ikka palju-palju aastaidki hiljem. Vestlesin eile ühe oma kunagise kolleegiga, kes küüditati koos ema ja vennaga, kui ta oli 4-aastane ja vend veidi vanem. Isa oli juba varem vangilaagrisse saadetud. See kolleeg siis ütles hoopis selliselt, et nemad seal kaugel Siberi mõtlesid, et nende hirmud on juba ära tuntud / üle elatud, aga kojujäänutel on see kogu aeg olemas. Hirm siis.
    05.04.2018 15:45
    olen ise kôik selle üle elanud ja kôik kaotanud, ime et veel ise ainult emaga ellu jäime....
Anonüümne kommentaar
05.04.2018 09:28
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "miski jäi puudu" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
05.04.2018 09:32
kusjuures need vedajad 05.04.2018 09:16
olid pahatihti eestlased ise?


Vedaja oli käsutäitja. Mina nendel süüd ei näe. Tegelikult oli see genotsiid. Siiani me räägime naabrite kaebusest. Kus on küll meie ajaloolased, kes asjad selgeks räägiks? Kaebusi kindlasti ka oli, kuid see polnud määrav.

Samas ma ka ei suutnud uskuda, et ema arreteeriti ainult sellepärast, et ta koolidirektor oli. Võib-olla kuulus ta Naiskodukaitsesse. Selles osalenud küll arreteeriti.
05.04.2018 10:30
olen mina ka Stalinist laulnud, seistes 20 keskkooli aula püüne pääl Suure Juhi jalgade ees. Ja mitte mingisugust "jälge" nendest esinemistest mulle külge jäänud ei ole. Stalinist laulda? kästakse, laps laulab....ja samas mõtleb ainult sellest, et sõnad peas püsiks ja kas Juku teda saalist ikka vaatab....
ärge võimendage seda "jubedat ja traumeerivat" nõuka aega üle! Lapsed ja inimesed elasid ikka valdavalt oma elu edasi.............
    05.04.2018 16:51
    Olen samuti käinud Tallinna 20.keskoolis ja elanud 13-aastasena üle Stalini surma. Ja olen sinuga igati nõus - elasime vaikselt oma elu, armastasime ja abiellusime ning saime lapsi. Igaüks elas nii, kuidas sai. Maal oli kindlasti oli elu tollal palju hullem, sellega olen täiesti nõus.
Anonüümne kommentaar
05.04.2018 10:36
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Muig" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
05.04.2018 12:51
Sündinud 65 ja ei tunnetanud kül enam mingit ärasaatmis hirmu. Ainuke, mis lapsepõlvest mäletan, et hirm oli, kui raadios räägiti aatompommist ja ma arvasin millegipärast, et see on meie kaevus, võisin nii 4-5 olla. Täiesti normaalne ja kena lapsepõlv. See kole aeg jäi ikka sinna peale sõja kümnendisse ja mida edasi seda paremaks läks.
05.04.2018 14:19
Film filmiks aga ma ei saa aru miks koolilapsi sunnitakse oma vabast ajast kinno minema?Kas pärast rääkida , et filmi käis vaatamas rekordarv inimesi?
06.04.2018 15:41
Filmiajalugu on korduvalt tõestanud, et ühel ja samal teemal või ühel ja samal kandval ideel on tehtud nii suurepäraseid filme kui ka keskpäraseid ning lausa lootusetult viletsaid filme. Kõik sõltub teostusest. Konkreetseid näiteid teab igaüks oma vaatamiskogemustele ja -elamustele isegi...
Kuid käesoleval sajandil on filmimaailmas kahjuks lisandunud uus trend, mis on senised klassikalised hindamiskriteeriumid tugevasti devalveerinud: nimelt tihtipeale piisab „õigest teemast“, et film promotakse tippteoste hulka kuuluvaks ning teda pärjatakse Oscarite, Kuldgloobuste, Kuldsete Palmiokstega jt. mainekate auhindadega. Kes on vähegi aktiivsem filmihuviline, teab vägagi hästi, et nominatsioonide hulgas on olnud sama tihtipeale filme, kes on auhinda palju enam väärt olnud kui „õige teema“ eest auhinna saanud film.
Selles mõttes on nii Hollywood kui Euroopa jõudnud ka Eestisse, sest kodumaine linateos „Seltsimees laps“ kuulub samasse trendi, mida „õige teema“ tõttu ülistatakse, kuid kus filmi enda kunstilised väärtused on enam kui küsitavad...
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega