Tõepoolest, kõige lihtsam viis kaebuse esitamisel ostu tõendada on näidata müüjale ette tšekk. Kuivõrd pretensiooni esitamise õigus kehtib kaks aastat alates ostu sooritamisest, võib juhtuda, et tšekk on selleks ajaks, mil kaubal ilmneb mõni puudus, juba ära visatud või kaotsi läinud. See aga ei tähenda, et inimene ei saagi poele kaebust esitada.

Ei võlaõigus- ega tarbijakaitseseadus ütle, et puudustega asja parandamise, asendamise või muu nõude esitamisel peab ostja müüjale ilmtingimata ette näitama ostu-tšeki. Ostjal on küll kohustus tõendada, et ta on ostu sooritanud, kuid ta võib seda teha ka muul moel. Seega, kui ostutšekki ei ole, sobib tõendamiseks pangakaardimakse väljavõte või muud tõendid.

Kui klient esitab kaebuse ja on ostu tõendamiseks esitanud pangaväljavõtte või mõne muu asjakohase dokumendi koopia, ei saa kauplus keelduda kaebuse vastuvõtmisest. Ostja on sellisel juhul oma kohustuse ostu tõendada täitnud. Pood ei saa ostjale ostutšeki esitamise kohustust panna ka niinimetatud kaupluse enda eeskirjadega.

Õpetus, kuidas esitada kauplusele kaebust ja mida seejuures silmas pidada, on olemas tarbijakaitseameti videokanalis.