• Pea aru. Enne tellimuse esitamist hinda oma rahalist seisu ja toote vajalikkust. Võta kindlasti mõtlemisaega, et vältida emotsiooniostu. Samuti võrdle teiste pakkujate hindu ja tingimusi.

• Tee endale selgeks toote lõpphind. Toote maksumusele lisandub sageli postikulu. Jälgi ka seda, kas toote suurus või muud parameetrid mõjutavad lõpphinda või postikulu suurust.

• Tutvu saadetisega. Tellitud toote kättesaamisel kontrolli kohe, kas oled saanud kauba, mis vastaks kõigile kataloogis lubatud parameetritele.

• Skeptiliselt peaksid suhtuma nii-öelda imettegevatesse toodetesse (näiteks imekreemid). Seda eriti siis, kui nende kasutamise mõju on ilmselgelt liialdatud.

• Eelista kauplejaid, kes kasutavad lunarahateenust, mille puhul pead kauba eest tasuma kullerile või postkontoris siis, kui oled kauba kätte saanud.

• Kui kataloogis pakutakse tooteid järelmaksuga, siis tea, et järelmaks on finantskohustus.

• Sul on õigus kataloogist tellides tootest põhjendusi esitamata taganeda 14 päeva jooksul pärast kauba kättesaamist.

Tasub meeles pidada, et:

• Tarbijal on õigus väljaspool äriruume sõlmitavast lepingust taganeda 14 päeva jooksul alates kauba kättesaamisest või teenuse puhul lepingu sõlmimisest. Lepingust taganemist ei pea kauplejale põhjendama. Kui kaupleja ei ole teavitanud õigusest lepingust taganeda, võib tarbija seda teha 12 kuu jooksul alates kauba kättesaamisest või teenuslepingu sõlmimisest.

• Lepingust taganemisel peab kaupleja tarbijale makstud raha tagastama viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul arvates lepingust taganemisest. Sama aja jooksul peab tarbija kauplejale kauba tagastama.

• Väljaspool äriruume sõlmitava lepingu kohta sätestatu ei kehti, kui ostetav kaup või teenus maksab 20 eurot või vähem.

• Kaupleja peab andma korrektselt vormistatud ostutšeki.

• Kui tegemist on tehniliselt keeruka või kasutamisel erioskust nõudva kaubaga, tasub kindlasti küsida eestikeelset kasutusjuhendit.

• Lisaks on tarbijal õigus esitada müüjale kaebus lepingutingimustele mittevastava kauba osas (nt kui ostetud kaup lakkab korralikult töötamast) kahe aasta jooksul alates kauba kättesaamisest.

• Kui kaupleja või teenusepakkuja keeldub kaebust lahendamast või tarbija ei ole nõus pakutud lahendusega, võib esitada avalduse vaidluse lahendamiseks tarbijavaidluste komisjonile.