Lisaks standardsetele biokütustele saab Ilvese sõnul mootorikütusena kasutada ka näiteks lahjat bioetanooli või rapsiõli, mille eeliseks on madalam tootmishind. Need mõjutavad aga mootorite toitesüsteemide kulumist, mootori võimsuslikke omadusi ning heitgaaside emissiooni oluliselt rohkem kui standardiga määratud biokütused. „Olemasolevad mootorite toitesüsteemid on ette nähtud peamiselt üht tüüpi kütusest küttesegu moodustama, mittestandardsete biokütuste kasutamine mootorikütusena on aga efektiivsem, kui toitesüsteem võimaldab kolbmootorisse doseerida erinevaid biokütuseid,“ selgitas Risto Ilves.

Ilvese doktoritöös välja töötatud kaks uudset ning juba patenteeritud toitesüsteemide lahendust võimaldavad olukordades, kus kütuse tarnimine riiklikul tasandil on mingil põhjusel raskendatud, põllumajandusettevõtetel kasutada isevalmistatud kütust - näiteks jõumasinate mootorites lisakütusena. Väljatöötatud toitesüsteemi lahendust on katsetatud säde- ja survesüütega mootoritel.