Mida see „niiviisi“ siis tähendab? Esmalt seda, et Fiestaga samale platvormile ehitatud Tourneo Courier tundub avar, valgusküllane, kõrgusse suunatud. Kõrguse poolest võib autosse kutsuda kasvõi viisiku jagu korvpallimehi.

Tavaliste meeste põlved mahuvad tagareas kenasti ära, aga nn keskmise mehe kohta ikka nii väga pole. See-eest on autosse istuda mugav – tagaritta lubavad liuguksed ning vähemalt uue auto puhul liuguvad nad päris kenasti.

Pluss on ka see, et kuigi istmete taha ei jää kuigi laia pakiruumi, on kõrgust kõvasti. Mine või matkama! Pakiruumi suhteliselt ebamugavalt käsitletava katte võib aga vajadusel vertikaalasendisse sokutada või kergete esemete riiuliks seada.

Veel võiks Tourneo Courier, see Tourneo Connecti väiksem vend, sobida väikefirma omanikule, kes ühel päeval peret, teisel aga mitte väga suurt kraamikogust veab. Kui kõik istmed oma kohal, jääb pakiruumi koguni 700 liitrit.

Ainult juhtuda võib, et tohutu luugi avamise järel mõni pakike maha libiseb. Mul nii juhtus, paar eset tuli pärast uuesti pesta. Aga kaubakast kindlasti ise maha ei karga.

Kui aga huvi kaubaveo vastu on keskmises suurem, saab istmed sättida nii, et kraami jaoks jääb rohkem kui 1,5 kuupmeetrit. Ning kaubaga seotud dokumendid saab kupatada laiale, kuid võimaliku häirimise mõistes peaaegu märkamatuks jäävale laeriiulile.

Mõlema võimaliku sihtgrupi puhul kehtib see, et kütusekulu pärast väga muretsema ei pea, kuigi sellist tulemust, mida tootjad diiselmootori puhul lubasid, kahjuks näha ei õnnestunud.

Väidetavalt saavutab 1,6-liitrise töömahuga Duratorq TDCi-mootor kütusekuluks kõigest 3,7 l/100 km, proovisõidul näit alla 5 liitri ei langenud. Aga tõsi, 110 km/ h oli mitmel teel veel lubatud. Ning oma osa nõuab auto kõrge laup, mille vastu tuul päris valusalt vihiseb.

1,0-liitrise EcoBoost mootori kuluks lubatakse 5,2 liitrit 100 km kohta. See mootor olevat asjatundjate seas suures aus.

Juhi tahtele allus auto kenasti, käsikasti viis käiku ei jätnud hätta ka kiirendamisel.

Välimuse suhtes sõltub palju hinnangu andja maitsest. Mina tõstaksin esile disaineri tööd, aga vahendaksin ka analüütikute arvamust, kes liigitavad selle mahtuniversaali naksitrallide või Muhvi autoks. Siit edasi oleneb meie hinnang sellest, kuidas me Edgar Valteri loomingulisse pärandisse suhtume.

Sisekujundajad on aga suutnud aga nii ruumi mõtestamises kui ka materjalide kasutamises vähemalt jätta mulje – aga see võib ka tõesti nii olla – et tegemist on küllalt kvaliteetse valikuga.

Hooldusintervall on kogu mudelivaliku ulatuses üks aasta või 30 000 km.

Ford Tourneo Courieri eest küsitakse 17 000 eurot.