Uudsena mõjuva pakendamise põhjuseid otsitakse hinnatõusu maskeerimises. Nimelt tõusis kanamunade hind Venemaa statistikaameti Rosstat andmetel aastaga 26 protsenti. Ühtlasi on tegu kavala müüginipiga - üheksase munakarbi hind on pisut madalam kui kümnese oma ning seetõttu tõstvat tarbija korvi just selle.

BBC Venemaa otsis välja mõned teisedki tooted, mille pakend on paari aasta jooksul väiksemaks tõmbunud – puuviljamahl 0,5 liitrilt 0,485 liitrile; piim 1 liitrilt 0,95 liitrile; hapukoor 350 grammilt 330 grammile ning šokolaad 90 grammilt 82 grammile.

Viimastel aastatel levivat trendi, kus toote hind jääb samaks, aga kogus väheneb, on hakatud kutsuma shrinkflation’iks. BBC kirjutab, et Toblerone šokolaadi puhul suurendati kahe aasta eest kolmnurgakeste vahelist kaugust, ent tarbijate pahameele tõttu pidi tootja muutuse tagasi võtma.

Uudisteagentuur TASS vahendab munatootja sõnu, et nemad pakendavad mune 6, 8, 9, 12, 20 ja 30 kaupa vastavalt tellimusele.

Naljad üheksase munakarbi üle täidavad aga sotsiaalmeedia ning девяток яиц annab muuhulgas tööd Venemaa ühele peamisele telekanalile Rossija 1.

Twitteri-kasutaja Правдивая правда leiab, et 2019. aasta parim iduettevõte müüb mune üheksa kaupa, bensiini 950 grammi kaupa, leiba viiludena, sigarette tükihaaval ning õunasid poolikutena.

Twitteri-kasutaja Tall ship sailor naljatab: “Putini mõõteühikud: Putini liiter (700-900 ml), Putini kilogramm (0,75-0,9kg) ning, trummipõrin, Putini kümme – üheksa.”

Ühtlasi leiab internetist nalju selle kohta, kuidas nüüd on hinne “väga hea” 4 või ringis 360 asemel 350 kraadi.

“Hea, et pole üheksa ja pool,” naljatleb üks optimist.

Portaal Meduza.io lõi aga hariva tarbijamängu, kust saab teada, kas odavam on osta üheksa muna 80 rubla eest või kümme muna 85 rubla eest.