Toyota-müüjad ise väidavad, et uus Auris paistab silma julge ja väärika kujundusega. Julguse jätaks igaühe enda otsustada – üldiselt on selle mõistega hakatud tähistama väljakutsuvust. Aga söandan öelda, et Auris pole sugugi väljakutsuv – pigem sisse kutsuv!

Sisemus on autol piisavalt kena ja praktiline. Mulje – see võibki olla vaid mulje – on selline, et juhi koht on üsna täpselt välja joonistatud. Igatahes tekkis tunne stiilis „ruumi on küll, aga tegevusväli tundub ette määratuna“.

Maitse küsimus, aga ekraan laiutas vaimselt ehk liigagi. Tehnika areng muidugi, ka toas on telekale ette nähtud juba terve sein, aga auto „teler“ võiks olla eelkõige see, mis paistab esiklaasi tagant ning tegelikult ka tagaklaasi tagant. Aga usun ka, et see läikiv ekraan asendub peagi vähem läikiva, aga veel praktilisema lahendusega.

Seega: kena ja mugav juba on, nüüd maanteele. Mootoril on kirjade järgi mahtu ja jõudu küll (uus hübriidmootor on koguni 1,8-liitrine), aga jõu ilmnemiseks peab Power-nuppu vajutama. Vastasel korral esindab Auris nn kulgemise autot – võtab hoo üles küll, aga roolis olija järskudele korraldustele ei allu. Võib-olla määrab niisugune lahendus ka võimaliku ostja: Aurise võtab see, kes hindab ilu ja stiili, vaikset kulgemist ja sujuvat automaatkäigukasti ning kes ei soovi oma kärsituse näitamiseks punase tule all rahutult gaasi anda.

Hübriidsus lisab veel teisegi põhimõtte: kui eelistad hübriidi, eelista ka linna. Neid eelistajaid on piisavalt: Toyota andmetel moodustasid hübriidid mullu poole Auriste läbimüügist.

Muidugi, pakiruumi mõttes võiks Aurisega lahedalt ka linnast maale sõita: paned rahulikult paika nii telgi või varjualuse, kuppelgrilli, vajadusel aiatoolid takkapihta. Vürtsi lisab veel topeltpõhi. Pikema sõidu soovitan võtta ette pigem neljakesi.

Sõitjad võivad Aurise puhul loota piisavale turvalisusele. Põhimõte on siin sama, mis paljude kolleegide puhul: mida kallim, seda turvalisem. Kusjuures suhe (lisavarustuse) hinna ja turvalisuse tõusu vahel on pigem turvalisuse kasuks. Uuendatud on kokkupõrke ennetamise süsteemi, mis pildi ja heliga ohtu näitab ning vajadusel ka pidurit vajutab.

Uue Aurise valikvarustuses on ka iselülituvad kaugtuled.

Vahe tavalise ja hübriid-Aurise hinnas tundub määratu, kuigi andmed kütusekulu kohta nii väga ei erinegi (alates 3,5st liitrist) ning võimsus kaldub tava-auto kasuks. Kui piisavalt varustatud 132-hobujõulise auto saab juba 17 000 euro eest, siis hübriidide valikud algavad 20 000 tagant. Küsimusele, et miks ma peaksin rohkem maksma, annab vastuse CO2 tase: hüdriid on ikka oluliselt rohelisem.

Aga kuhu jäi jutt tülikatest laadimispeatustest? Vastus: aku laeb end sõidu ajal ise.