Viimast Maalehte lugedes tabas Vaiket arusaamine, et ka tema on üks kergeusklikest, kes end Bakkeri postimüügikataloogi magusatest pakkumistest petta lasi. "Olen terve möödunud aasta nendega kirjavahetuses olnud, nad saadavad kogu aeg nimelisi kirju, et "Vaike L., kingitus personaalselt sinule ja lisaks veel preemia 5500 eurot." Täna siis helistasin neile ja nad tegid mind rumalaks, küsisid, kas ma tõesti ei tea, et tegemist on reklaamiga ja kõik auhinnad lähevad loosimisele," rääkis Vaike, kes tellis hiljuti 25 euro eest petuuniaid, lootuses, et saab koos lilledega ka lubatud auhinna. "Kui nüüd pakk tuleb, siis ma ei osta seda välja," on pettunud naine otsusekindel.

Vaike on mures, et selliste tühjade lubaduste õnge lähevad eelkõige vanainimesed "Kui tuleb ka 500 eurot, on see mulle suur summa. Nad kasutavad ju selliseid väljendeid nagu "saad kohe kätte", "isiklikult sulle", viimase kirjaga oli koguni maksegraafik kaasas, kuidas võitu hakatakse välja maksma. Niimoodi petta on väga alatu, nutt tuleb lausa peale."

Tarbijakaitse ei saa aidata

Ka tarbijakaitse ei saa pettunut aidata. Nagu on tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski Maalehele kinnitanud:  “Ettevõttele tehti umbes kuu aega tagasi ettekirjutus − põhjuseks just seesama ebaausa kauplemisvõtte kasutamine ehk lubatud on auhindu, mida tegelikkuses inimesed kätte ei saa.”

Turetski kinnitab, et kõnealune ettekirjutus pole Bakkeril esimene. Eelmise aasta alguses tehti ettevõttele lausa väärteomenetlus ebaausate kauplemisvõtete pärast. Samuti on Turetski sõnul viimasel ajal olnud suhteliselt palju pöördumisi seoses 2012. aasta kampaaniaga.

“Samas tuleb aga tõdeda, et Bakker Holland OÜ on teinud meiega koostööd, et oma teenusprotsesse ja lepingutingimusi inimestele paremini arusaadavaks teha,” räägib Turetski. Siiski nendib ta, et ebaausaid kauplemisvõtted ilmneb ikkagi.

Ta möönab, et tegelikkuses pole tarbijakaitsel võimalik ära keelata kataloogide saatmist ja müügikõnesid.

“Tarbijatel tuleb endil olla tähelepanelik ning kindlasti tuleb arvestada sellega, et seaduste järgi on ka telefoni teel sõlmitud suuline leping kehtiv,” ütleb Turetski. Ta lisab, et paraku saab tarbijakaitse tegelda ainult asjade tagajärgedega.