Nüüd saab ehitisregistrile ka elektrooniliselt taotlusi saata
Tänasest käivitus uuenenud ehitisregister, mis võimaldab kasutajatel esitada taotlusi ja teavet läbi ehitisregistri keskkonna elektrooniliselt ning saada ka tagasisidet menetluse kohta.
Kui senimaani esitasid registrisse andmeid peamiselt kohalikud omavalitsused, siis uues keskkonnas saavad teavet, taotlusi jms. iseseisvalt esitada ka ehitise omanikud, ehitajad või ehituseadustikus nimetatud isikud.
Ehitisregister on 2003. aastal asutatud riiklik andmebaas, mille abil peetakse arvestust ehitiste üle ning menetletakse ehitamisega seotud lubasid ja taotlusi. Registri veebilehel on võimalik tutvuda sinna kantud ligi 900 tuhande ehitise tehniliste andmete ja ehitise kohta esitatud dokumentidega.
Ehitisregistris menetletakse ehitamisega seotud lubasid, taotlusi (ehitus/kasutusload ning ehitus/kasutusteatised), väljastatakse hoonete energiamärgiseid jms. Ehitisregister võimaldab ka menetleda nt ehitisega seotud ettekirjutusi.
Registri veebilehel on võimalik tutvuda ehitiste tehniliste andmetega ja ehitise kohta esitatud dokumentidega (sealhulgas ehitus- ja kasutusload).