Omamärgitooted vallutavad poeriiuleid

 (8)
Omamärgitooted vallutavad poeriiuleid
Foto: Raivo Tasso

Kui veel viis aastat tagasi olid private label ehk omamärgitooted Eestis uus asi, moodustades vaid mõne protsendi ketipoodide käibest, siis nüüd oleme ses osas kiiresti teistele riikidele järele jõudmas. Mõnes poeketis moodustavad omamärgitooted lausa 20% ostukorvist.

Eelmisel aastal põllumajandusministeeriumi tellitud tarbijate ostukäitumise uuringust selgus, et inimesed iseloomustavad omamärgitooteid eeskätt odavana, vajalikuna ja valikuvõimalust suurendavana.

Omamärgitoodete osakaal on aasta-aastalt tõusnud ja küündib Rimi kauplustes juba viiendikuni kogumüügist.

“Omamärgitoodete tähtsuse suurenemise üheks olulisemaks põhjuseks on klientide usalduse kasv omamärgitoodete suhtes,” rõhutas Rimi ostujuht Margus Amor.

“Korralik kvaliteet ja mõistlik hind on tarbijale aina olulisem kriteerium ning see kasvatab ka klientide lojaalsust nende toodete osas,” ütles Amor. Ta lisas, et korra omamärgitoodet proovinud ja sellega kvaliteediga rahule jäänud inimesed eelistavad neid edaspidi ka teistes tootesegmentides. See aitab omakorda kaasa tootevaliku laiendamisele.

Sageli arvatakse ekslikult, et kõik omamärgitooted on toodetud väliriikides, kuid Rimi ostujuhi sõnul see päris nii ei ole. “Kõige populaarsemad omamärgipiimatooted valmivad Eesti piimatööstustes,” kinnitas Amor.

Seotud lood:

Rimi suurendab omamärgitoodete valikut igal aastal. Aasta jooksul on nad valikusse lisanud üle 300 uue omamärgitoote.

Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktor Ty Lehtmäe ütleb, et nende kauplustes ulatub nn traditsiooniliste omamärgitoodete osakaal pigem mõne protsendini. “Neid tooteid oleme erinevates kategooriates lisanud ennekõike selleks, et täita tarbijate nõutud tühimikku – kui on suur nõudlus kvaliteetse ja samas odavama hinnaga toote järele.”

Ehkki omamärgitoote puhul on kliendile oluliseks ostuargumendiks hind, siis on ka siin märgata toetust kodumaisele toodangule, lisab ta. Kui private label toode on eestimaine, nagu näiteks piim, siis pakub ta selget konkurentsi teistele brändidele.

“Näeme oma ketis üha enam juurdumas tarbijakäitumise trendi, kus tekivad nn uue põlvkonna omamärgitooted. Näiteks meie liha-, kala- ja ka kondiitritooted, mida müüme kaubamärgi all Meistrite Kvaliteet,” nendib Lehtmäe. Tegemist on Maxima oma tsehhides valminud toodetega.

“Kui alustasime oma tsehhides valmistatud värske liha müüki oma XX supermarketites, siis nendes kauplustes liha müük kahekordistus. Kogemus näitab, et tarbija hindab täiendavat valikuvõimalust ja on valmis olemasolevate bränditoodete kõrvale võtma uut ja kvaliteetset kaupa,” lisab ta.

Maaleht maksab igal kuul ühele tellijale Eesti keskmist palka ja nii 12 kuud järjest.
Telli Maaleht ja osale tellijapalga loosimises!
Vaata lähemalt >

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare