Ka kenadust I 20-sse suudetud mahutada küllalt palju. Isegi disainikonkursi auhind on Aasia päritolu, aga Euroopas disainitud mudelile kaela riputatud.

Paar olulist lisa

Kuid Maalehe lugeja ilu patta ei pane. Tema küsib hoopis sagedamini, et mis see (ilu) ka maksab? Vastus: odavaima mudeli tutvumishind on 11 490 eurot. Selle summa harutab mõõdukaks liisingmakseks lahti ka keskmise palga juures.

Mille mõistliku kuumakse eest saab? Lihtsa auto, mida vürtsitatakse mõne olulise lisaga. Kordagi ei teki kahtlust, et võimalikku ostjat püütakse meelitada jubinaga, mille kasutegur on selgelt väiksem kui tema hind.

Prooviauto lihtsust ja käepärasust ilmestasid näiteks esiistmete soojendus (sõitsin talve nendel päevadel, kus kraadiklaas näitas ka 20 pügalat alla nulli) ning üllatus-üllatus, ka roolisoojendus. Rooli võis lausa kuumaks ajada.

Salongi võib nimetada lihtsaks, pigem ka odavaks, aga lati alt pole läbi joostud. Eriti meeldis mulle lakooniline rool – paar lisaklahvikest ja asi aetud. Selge opositsioon suunale, kus rool hakkab osaliselt juba armatuurlauda asendama.

Miinus – muusikakeskus seda autot kontserdisaaliks ei muuda.

Vajadusel vaheta alla!

Aga sõit ise? Annad gaasi ja saad aru, et 1,2-liitrine mootor on kohe valmis autot paigalt rebima. Rataste ringi saamine pole talvise teega mingi kunst, pigem on kunst nad vedama saada.

Kui piisavalt turvalist libedust ja ruumi, võib I 20ga ka meeldivalt vallatleda, maateel ja suurematel kiirustel muutub ta hoopis igavamaks, isegi tüütumaks.

Ka krapsakuse alane entusiasm hääbub. Kui alustad 80 km/h juures möödasõitu, pead olema kindel, et niipea keegi vastassuunavööndisse ei satu. Seega: kärme startija ei pruugi olla jätkusuutlik. Sajakilomeetrise tunnikiiruseni tuleb 75 hobujõul oodata rohkem kui 13 sekundit.

Jõu ja lasti raskuse suhte juures tuleks möödasõitudel mõelda ka sellele, kas tagumisel istmel on ka sõitjaid ning pakiruumis lisaraskust. Hea on siin korrata Olev Toomi proovisõidulauset 1,4-liitrise ottomootori kohta: „Samuti on allavahetus tungivalt soovitatav möödasõitudel.“
I 20 valikus on ka 1,1-liitrine diiselmootor, mis on küll valikust kõige ökonoomsem, aga kiirendajana ka kõige aeglasem.

Arvutamise asi

Kokkuvõte: mõistlikult mõtleval ja majandaval inimesel maksaks selle asjalikult kena, madalamatel kiirustel hästi juhitava ja mõistliku kütusekuluga kena sõiduriista peale mõelda. Aga siiski voltige hinnakiri lahti ning vaadake igale reale eraldi otsa. Liiga palju maksata selle auto puhul ei tasu.