Ostuandmete anonüümsus on illusioon
Massachusettsi tehnoloogiainstituudi arvutiteadlane Yves-Alexandre de Montjoye uuris kolleegidega 1,1 miljoni nimetuks jääva Majanduskoostöö ja Arengu Organisatsiooni liikmesriigi krediitkaardi omaniku traditsioonilises mõttes anonümiseeritud ostuandmeid, mis olid kogutud kolme kuu jooksul.
Andmekomplekt sisaldas teavet ostusumma, poe nime ja ostu tegemise aja kohta. Samas olid sellest eemaldatud ostu teinud isiku nimi, arvenumber ja teised ilmselged identifitseerimist võimaldavad andmekillud. „Sellele vaatamata suutsime isiku rahajälje 90-protsendilise kindlusega üles võtta ainult nelja ostu tegemise paiga ja kuupäeva põhjal. See tähendab, et saame seejärel andmekomplektist hankida infot ka kõigi tema ülejäänud ostude kohta,“ märkis de Montjoye. Ostusumma lisamine kasvatas rahajälje unikaalsust 22 protsendi võrra.