Roolis istud nagu härra: parajalt kõrgel (aga üles ronida pole tarvis) ning parajalt mugavalt. Kolm istekohta tähendab küll seda, et kolm täisjõus inimest on istudes üsna vahetus kontaktis.

Kui norida, siis suur küljetasku paikneb ukse alumises servas, nii et selleni küünitamisel kadus vaateväli peaaegu et silmist. Vägev panipaik on ka armatuurlaua keskel, sinna, tõsi, on (ka suuremaid) asju parem visata kui sealt võtta.

Ning kui veidi ka enda kallal norida, siis kui paigutad pappkasti 40 vahuveiniklaasiga küll kaubaruumi, aga otse juhi kukla taha, siis vahesein sind lõputust tininast ei päästa.

Saadaval on kolm kerepikkust – L1, L2 ja L3 – (prooviautol L2, kaubaruum 5,3m3 ), viis erineva võimsusega mootorit (prooviautol 120 hj, 2,0 diisel) 6-käiguline manuaal või automaatkäigukast (prooviautol manuaal) ning kolm varustustaset (prooviautol kõrgeim ehk Premium).

Aga hakakem siis juba kaupa laadima, et pidada maha üks korralik maapidu! Esmalt umbes 1,5 meetri pikkune grillvann. Siis 2.20 pikad lauad ja pingid. Siinkohal hakkas suurus L 2 pisut hambaid näitama: alumisena asetatud lauad mahtusid kenasti, iga järgmine lisandus aga koos väikese küsimusega: „Kas ikka mahub?“. Nimelt on sein juhi selja taga seljatoe järgi kaardus (appi võib siin tulla nn Moduwok-iste, mis lubab kuni neli meetrit pikkadel esemetel kõrvalistme kohal salongi ulatuda).

Õnneks mahtusid kõik lauad ja pingid siiski ära. Ning ukse võis sel laoplatsil julgelt kinni klõpsatada (kinni lööma tagumisi uksi ei pea. Ning nad ei vasta sulgumisele tavalise plekitininaga).

Järgnes helitehnika, mitu suurt kobakat. Ning siis lauanõud, umbes kuus kasti. Sel hetkel jäi kaubiku laeni veel meetri jagu maad, kuhu mahtusid mitmesugused kangad, kausid õitsvate saialilledega ning isiklikud asjad.

Selle koormaga liikuma saamine polnud mingi mure. Esimene käik koostöös kaheliitrise diiselmootoriga oli piisavalt jõuline ning kannatlik. Pisukese tõusuga kõrvalteelt peateele pööramiseks igati sobilik!

Võib-olla kiidan esimest käiku liialt palju, aga minu jaoks jättis ta veidi varju ka teise ja kolmanda. Kahjuks unus mitmel korral meelest ka kuues, küll meenutasid seda pöördelugeja ning keskmise kütusekulu näidik. Keskmine, muide, osutus väga mõistlikuks, kuue liitriga sajale sai juba hakkama.

Teel on Experdiga mõnus, seda nii tühjalt kui koormaga. Pimenurga andur on ka vägagi asja eest.

Muidugi on see varustatuse küsimus, aga eriti harrastuslikul kaubikujuhi jaoks teeb korralik kaamera tagurdamise pigem tahte kui tehnika küsimuseks. Auto kõrgus ehk 1,9 meetrit annab julguse ka parkimismajja või laohoonesse sisenemisel.

Kaupa saab laadida nii tagant kui ka mõlemalt küljelt. Külguksed avanevad ja sulguvad võtmevajutusest, kergest lingitõmbest, erivarustuse puhul ka jalavibutusest.

Experdi hinnad algavad 21 900 eurost. Müüjate kinnitusel on huvi turule siseneja vastu juba päris suur.