Mis siis ikka, vajutasin käigu sisse. Ah jaa, sellist klahvide mängu kohtasin käigukangi asemel esmakordselt. Iga käik tuli eraldi sisse vajutada, aga samas polnud see sugugi ebaloogiline ega ka koormav.

Nii, läks! Ees ootasid Kadrina, Roosna-Alliku, Rakvere. Kilomeetrid ei kulgenud seejuures sugugi kiiremini (olnud lühemad) kui näidik lubas. Pigem vastupidi, pidurdamisel akumuleerunud energia aitas võimalikku kulgemist isegi pikemaks venitada.

Äkki lõi aga ootamatuse välk sisse. Nimelt pöörasin peale rahulikult magatud ööd Seidla tuuliku juures asuvasse laadimispunkti. Otsik, millest see korralikum ja kiirem pauk peaks tulema, ei sobinud aga selle autoga mitte sugugi.

Kraamisin siis pakiruumist juhtme ja ühendasin selle nn koduse variandiga. Aku täitumiseni on 6 tundi ja 40 minutit, teatas laadija kiretult. Kuus tundi – aga mul on tunni aja pärast vaja Rakveres olla!

Õnneks leidus akus siiski piisavalt varu. Lootus uus! Paraku andis Rakvere turu platsi ääres asuv laadija sama vähe voolu. Aku täitumiseni on kaheksa tundi, teatas ta. Helistasin asjatundjale, kes selgitas naerusel häälel, et … ongi nii. Konale sobivat kiiret kiirlaadijat Eestis veel pole. See 8 tundi ongi kiire.

Õnneks polnud meil laupäevases Rakveres väga kiire. Kolm tundi laadimist, nii kolmkümmend kogunevat kilomeetrit iga tunni kohta, ja õnnestuski auto koduõuele tagasi viia. 40 kilomeetrit jäi veel akupõhjagi.

Tore sõit kokkuvõttes, mis andis paar tõhusat õppetundi. Esimene ja suurim neist on tõdemus, et ära hüppa tundmatu auto rooli. Loe enne käsiraamat läbi, muidu võib juhtuda, et sul tuleb Rakveres öömajale jääda. (Väidetu ei sisalda hinnangut Rakvere öömajade kohta)

Teine tõdemus on see, et kui sul on võimalus kodus laadida, on akude rohkem kui 300-kilomeetrine võimekus vägagi arvestatav. Sel juhul võid kasutada ka sport-režiimi mis tõesti oma nime ka välja kannab. Auto on startides tõesti püss, 100 km-ni tunnis võib lasta alla 8 sekundiga.

Proovisõidu ajal polnud selletalvised hanged veel piisavalt kõrgeks kerkinud. Ning teesahkajatele tuleb ka au anda. Seega ei saanud ma proovida nn läbivust ega selle mõju „alles jäävatele kilomeetritele“. Aku kohta teatatud 64 kWH ja 204 hobujõudu annavad Koha jõu suhtes väga häid ootusi.

Nüüd aga veidi ka mitte-elektrist. Auto on väga asjalik, konkreetne ja käepärane, pakutav info oluline ja kergesti kättesaadav (no tähelepanu on ikka ju nendel jäänud kilomeetritel…), mitte küll ülemäära ruumikas, aga väljanägemiselt reibas ja omalaadse nn maheda ninaosaga.

Kõige selle hind algab 40 000 eurost. Loomulikult mitte odav, aga kellel lähem huvi, võtku elektri hind ja kalkulaator abiks.