Loomulikult ei pea te alati endale ehitama, võite Hiluxit tarvitada ka kui töödejuhataja, jõukam talumees, laatadel oma tavaariga kaupleja.

Jälle need soorollid!

Diiselmootoriga Hilux põriseb vahvalt, varem võis seda iseloomustada ka sõnaga „mehelik“. Kas aga seda põrinat saab ka krapsakaks edasiliikumiseks tarvitada?

Esialgu, kui parem jalg alles uue autoga kooskõla otsib, rapsab auto krusateel ratta ringi. Lõpuni krapsakas ta siiski pole, ka kirjade järgi tuleb sajakilomeetrise tunnikiiruseni jõudmist oodata pisut alla 13 sekundi. Kaalu ka ikkagi – tühjalt kõva kaks tonni. Samas, kui ees sõidab keegi 85-ga, saab end temast vajadusel kenasti mööda pressida.

Siinkohal tuleb ostuemotsiooni küll pisut jahutada: suurel autol, laiadel rehvidel ja toekal mootoril on kütusekulu mõistes ka päris kopsakas omahind. Linna vahel tiirutades ütles näidik, et keskmine on 10,2, paar maaotsa kahandasid seda liitri võrra. See oli rohkem kui paberil lubatud keskmine ehk 7,8 liitrit sajale, aga kindlasti annab uus auto edaspidi kulus veidi järele ja igapäevajuhi jalg ehk ei survesta autot ka nõnda palju.

Rooli taga on mõnus. Istme saab parajalt kõrgele vajutada, nii tundud sõiduautoga võrreldes paiknevat kaks korda kõrgemal. Muidugi eeldab autosse astumine seetõttu piisavalt kerget (ja ka pikemat) jalga. Lühemal sõitja puhul pole paha teha ka kerge hüppeliigutus.

Pilk rooli tagant armatuurlauale ütleb, et auto välimusest lähtuv hinnang tema olemusele saab kinnitust ka seal. Lihtne, loogiline, kindel, samas piisav ja kaasaegne. Ning turvalisust tõstvaid kaasaegseid lisaseadmeid on ma mitu (kokkupõrke ja kõrvalekaldumise vältimine jms).

Kastiga alustades ja lõpetades

Kui esiistmetel mitte liialt jalgu sirutada, mahub kaks kamraadi kenasti ka tagaistmele, kusjuures istuda on seal väga mugav. Võite topsialuse alla lasta ja võimalusel ka mõnusalt aega veeta.

Kes kastiga auto puhul eelkõige kasti vaatamisest alustab, sellele teadmiseks, et kui olete keskmist kasvu mees, tuleb arvestada, et kasti põhi algab teie vöö kõrguselt. Küljelt suruvad rattakoopad kasti kokku, kauba kinnitamiseks on tugevad aasad.

Auto alt paistavad lehtvedrud lisavad ostjale emotsiooni, tühjalt sõitmise ja aukliku tee puhul tekitavad aga ilmselgelt kerget hüplemist.

Kes kasti koormata ei soovi, võib haagist, sealjuures kui 3,5-tonnist haagist, järel vedada. Ning kui 150 hobuse tavalisest jõust kusagil puudu peaks jääma, võib sisse klõpsata neljarattaveo. Ning varuks jääb veel nelikveo aeglane variant.

Tunnistan: kusagile rannaliiva ma end autoga kaevata ei üritanud. Küll vaatasin videolt, mida Hiluxitega Namiibia kõrbetes suudeti. Suudeti.

Ning lõpuks välisest ilust: kena on ta küll. Piisavalt jõuline, piisavalt kõrge, et silma paista, piisavalt kõrge kliirensiga (tagasilla all 227 mm), et anda lubadusi ka maastikul liikumiseks. Piisavalt pikk, et näida sihvakas ja võimaldada ka kerekujundajail oma tööd paremini teha.

Hind algab 25 890 eurost, lõpeb 10 000 eurot hiljem.