Kriitikutega võib nõusse jääda, aga võib ka mitte. Oleneb lihtsalt, kas vaadata ägedaid uuendusi või pigem konservatiivset turvalisust. Kuna uuendajaid on maailma autonduses külluses, vaatame Avensist tasa ja targu talitajate vaatevinklist.

Esiteks: välimus on konservatiivselt soliidne. Või siis soliidselt konservatiivne. Samas on disainerid lisanud parasjagu „hoogsa edasiliikumise ilmet“, mis auto pikkuses parajalt sihvakaks muudab. Hinnang: ajale jalgu (veel) ei jää.

Teiseks: maanteel kulged nii, et ei saa õieti arugi, oled roolis või mitte. Sina oled seespool, müra jääb välja. Õhukesed ja laiad rehvid krabavad maantee kohe külge kinni ning lasevad sõidu lõppedes kenasti lahti.

Külavaheteel on „õhukese ja laiaga“ muidugi lugu teine. Kohe nii teine, et ostku Avensis ikka see, kes armastab pikka ja siledat teed. Hinnang: maanteel väga hea.

Kolmandaks: edasiminek võiks pisut krapsakam olla. No et vajutad ja läheb. No läheb jah, aga pisut vähem kui nii soliidse sõiduriista juht loodaks (see oligi hinnang). Osa nn hoitud kiirendusest saab bensiinimootori (1,6; 1,8; 2,0 l) puhul küll edukalt ajada variaatorkasti süüks, mis juhi soovi mootorile liigagi rahumeelselt edastab. Heaks muutub asi siis, kui paras minek juba sees.

Diiselmootorid 1,6 ja 2,0 käivad kokku käsikastiga.

Neljandaks: istuda on mugav, ruumi on piisavalt. Küll ei saa väita, et auto oleks seest suurem kui väljast. Pakiruumi võid oma reisikotte aga laduma jäädagi. Hinnang: piisav.

Viiendaks: tuled, kui oled harjunud tavalistega, üllatavad ikka tõsiselt. Põhimõtteliselt julged ka pimedas sõita parasjagu lubatud kiirusel. Hinnang: väga hea.

Kuuendaks: Istud salongi ja näed, et kokku hoida ega tarbijat pooletoobiste lahendustega petta polnud kavas. Kena pakend ja läbi mõeldud sisu. Hinnang: mida eakam oled, seda rohkem hindad.

Turvalisus: mitmete lahenduste puhul on ajaga kaasas käidud. Ka Avensis jälgib piirkiirust, hoiatab ohu korral juhti ja vajadusel pidurdab ka ise. Hinnang: hea.

Hirmkallis see auto pole, nn uus hinnakiri rebib varasemast ka paar-kolm tuhat eurot maha. Bensiinimootori puhul algab nn vana hind 18 000st, diisli puhul 22 000st.