Laskumata kohe hübriidsetesse omadustesse võin tõdeda, ja seda ka paljude teiste vaatajate eest, et auto on ilus. RAV 4 on kui viisakas musklimees, kes suudab erinevalt paljudest tõestada end T-särgi kõrval ka soliidse ülikonnaga.

RAVis on lahe olla. Ees, tagaistmel ja ilmselt ka pakiruumis, kuigi seal keegi ei sõitnud. Aga pagasit mahutus korralikult, ainsaks miinuseks pakiruumi panipaigaga tasandatud üleminek salongi, kui tagumised istmed ette kallutada.

Rooli taga on mugav. Iste on kergelt tugitooli omadustega, vaateväli hea, juhtimisabinõud käepärased, näidikuplokk kenasti nähtav (kuigi infot ehk liigagi palju, hübriidsus ju ka veel!) ning öösel silmadele hea.

Klassikaline muusika on just see, mida selles autos nautida võid, sest rehvide ja mootori müra ning tuule kohin on kuidagi ja kuhugi peidetud

Tuled leiavad üksildasemal teel pelglikuma jänese juba metsa alt üles, praegu nähtu lubab oletada, et ka oktoobrikuus.

„Minek“ on sel autol kooskõlas üldise meeleoluga, mis tähendab sujuvat ja kindlat kiirendust, vaoshoitud jõulisust ning mootoris peituva jõu tunnetamist ilma, et sellega peaks kaasnema lärm. Nimelt viib hübriidajam ühelt poolt alla kütusekulu, teisalt aga suurendab õigel hetkel jõudu. Muidugi teeb ta seda auto kõrgema hinna arvel, aga vahe pole sugugi nii suur, et ohkama peaks.

Raske on otseselt nn tavalistega võrrelda, aga Toyota RAV 4 Hybrid maksab odavaimana 28 920 eurot. Enamikele autoostjale on vist tarbetu lisada, et sellele hinnale saab veel mitu tuhat lisada. Nelikvedu näiteks maksab kaks tuhat eurot.

RAV 4 bensiinimootor on 2,5-liitrine, võimsuseks märgitud 197 hj. Et asi veelgi ilusam tunduks, kirjutatakse keskmiseks kütusekuluks 4,9 l 100 km kohta. Kui küsite, kas tegelikult ka, siis vastan jaatavalt. Et sinna kanti jah. Esiteks, kui te hübriidi juba ostate, siis ilmselt pole te Aleksei Turovski kirutud pedaalitallaja (kuigi alla 10 sek saab 100 km tunnis kätte küll!). Ja teiseks on kütusekulu selle auto omapära tõttu üsna üks, liigute te maal või linnas.

Juhitavusele ei oska ma tõesti mitte midagi ette heita, seda eriti meil lubatud kiiruste ja siinse siledusega teede puhul. Auklikke teid ta muidugi siledaks ei lihvi, küll annab tunde, et tee lõpus on ta sama töökorras kui alguses. Ka ei hakka salongi viimistlus värisema ega põrisema.

Parklas saab manööverdamisega hakkama ka algaja, sest pilt olukorra kohta antakse talle piltlikult ette. Viimastel aastatel tavaliseks saanud juhiabisüsteemid on tavalised ka RAV 4 puhul. Mis ei toiks tähendada seda, et tähelepanu võib edaspidi koju jätta.

Seega: arvestatava ajaloo, lihvitud välimuse ning sisuka sisemuse kena kooskõlaga RAV 4 on tippvormis ja võib hübriidajamiga variandina rinda pista kellega tahes.