PROOVISÕIT: Kaua oodatud Navara



PROOVISÕIT: Kaua oodatud Navara
Foto: Nissan

Kui ma umbes aastal 2005 Nissan Navarat proovisin, jättis ta mulle sügava mulje. Muidugi on aeg sõitjaga oma töö teinud (kindlasti mõnd emotsiooni võimendanud ja teist kustutanud), aga mulle meenub tema käigukasti konkreetsus ja mineku krapsakus. Ning see, et keskendutud oli peamisele – suutlikkusele ja kastile.

Nüüdne Navara on hoopis teisest klassist. Nostalgia tuleb kõrvale jätta, võrdlusi mitte otsidagi. Möödas on ju sisuliselt kaks autopõlvkonda. Ning neid, kes kastikat tõsise töövahendina kasutavad, on ilmselt hoopis vähem. Pakun ka, et Eesti on vahepeal muutunud rohkem elustiili-maaks, aga eks Nissan Navara olegi eelkõige võimalus oma stiili näidata.

Milline mu elustiil siis võiks olla? Esiteks peab mul olema piisavalt raha, et korraliku varustusega auto muretseda. Hind algab napist 27 000 eurost, nii et nagu ei midagi ületamatut. Pikem kabiin ja automaatkast koos muu kaasnevaga kergitavad hinda siiski oluliselt.

Et autost õigemat mõnu tunda, käib kindlasti asja ette pakutavast kahest mootorist tugevam, 190-hobujõuline kahe turboga diiselmootor. Tõsi, selle ja automaatkasti puhul tekib soov, et masin rebiks end nobedamini suuremate kiirusteni. Seal, suuremate puhul, on minekut küll ja natuke jääb veel ülegi. Muidugi võib autot nn manuaalselt sundida (saadaval ka kuuekäiguline käsikast), aga siis kaob jällegi automaadi sujuv võlu.

Seotud lood:

Siinkohal on paras tõdeda, et kui sa kiirendusest maksimaalset ei pressi (nullist sajani 10,8 sek), piirkiirusest kinni pead ja suhteliselt tühja kastiga ringi kaarutad, võid läbi ajada küllalt heade liitritega. Ühe kergema maastikuga ja rohkem kui sajakilomeetrise tiiru keskmiseks kujunes 2,3 liitrise mootori ja rohkem kui kahetonnise auto koosmõjul 6,9 liitrit! Sellega võib elustiili harrastada küll!

Maastikumasin on Navara muidugi ka, kõik lisaabinõud, mida siinmail siiski harva tarvis läheb, on olemas. Tuntud testsõitja Laas Valkonen ronis Nissaniga Männiku liivaküngastel ning jäi tulemusega valdavalt rahule.

Vedrustusega on ka tööd tehtud, pikema kabiini korral on varustuses multilink-vedrustus, aga aukliku tee puhul ülemäära lootusrikkaks muutuda ei maksa. Tuled lõikavad õhukest suveööd kenasti ning teevad seda ilmselt sama hästi ka oktoobris-novembris.

Parkimisabi võimaldab autot näha ka pealtvaates, nõnda võib oma juhioskusi parandada ka see, kellele manööverdamine seni raskusi valmistanud.

Mis välisesse stiili puutub, siis jätab Navara parajalt musklis mulje. Igatahes võid, kui su edevus seda nõuab, auto kaubanduskeskuse parklasse sättida ja ise kõrval seista ilma kartmata, et auto sinu varju jääb. Seest Navara siiski nii suur pole, piisavalt puhvis olek salongi ei ulatu. Väikseks ei jää, aga üle ka midagi ei ole.

Sisekujundus oli veokalikult napp. Midagi sellist, mis su elustiili-tunnet üles krutiks, pole. Ühtpidi rõõm, et tühja-tähjaga pole hakatud hinda üles upitama, teistpidi kahju, et mingi osava vangerdusega teistmoodi tähelepanu ei tekitata. Esiistmel olla on küllalt mugav, tagaistmel aga pigem rahuldav.

Need, kes elustiili-autot kaaluvad, peaksid kindlasti kiikama ka kasti suunas. Selle kujundamise võimalusi on mitmeid, seda nii põhjakatte kui ka kastikatte osas. Kaupa saab peale laadida 900 kg.
Kokkuvõtteks: küllalt ökonoomne ja väliselt efektne, aga kindlasti mitmete arendusvõimalustega auto.


Maalehel on ilmumas kõigile eestlastele oluline raamatusari “Eestile elatud elud”.
Raamatusarja saab tellida raamatud.maaleht.delfi.ee või osta iganädalast raamatut koos Maalehega erinevatest müügikohtadest.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare