PROOVISÕIT: Paar päeva NV 300ga



PROOVISÕIT: Paar päeva NV 300ga
Promofoto

Kui sul on ühel päeval vaja inimesi vedada, teisel aga kaupa, on üks võimalusi osta istmetega kaubik. Näiteks Nissan NV 300 või mõni tema samaväärsetest kolleegidest. Minule sattus sõitmiseks just Nissan ja seepärast kõnelengi eelkõige temast.

Esmalt oli mul vaja vedada riiul ja 200*140 cm voodimadrats. Võtsin ette tarbesõiduki (Combi) tagumise ehk kolmanda istmerea, liigutasin mõned minutid õigeid hoobasid ning tõstsin istmed põrandast lahti. Keeruline polnud, pigem ikka lihtne, ainult et istmerida ise on päris raske. Et see autost välja tõsta ja kuhugi varju alla ootama sättida, läheb vaja kahe mehe rammu. Vähemalt on kahekesi hulga mugavam.

Muidugi võib lahti võetud istme ka autosse jätta, aga sedamaid lisandub kaks muret:

a) Iste võtab hulga kaubaruumi ära

b) Ta on lahti ja liigub omatahtsi

Seega: parem, kui iste on mujal või siis oma õigel kohal.

Kõige tagumise istmerea eemaldamisega tekkiv lahendus, umbes 4 m³, on parim neile, kellel viie inimese ja suuremat sordi kauba liigutamine pigem igapäevane. Muudel juhtudel soovitan juba varem otsustada, kas vajate väikebussi või kaubikut. Samuti tuleks otsustada keretüüp: Van, Crew Van või Combi, sest need pakuvad erinevaid, kokku loodetavasti kõiki vaja minevaid võimalusi.

Sõidu mõttes näitas NV 300 näitas head minekut, igatahes paremat, kui nii mõnigi nn pehme käigukastiga sõiduauto. Nõnda palju, kui gaasi andsid, ta ka edasi läks.

Seotud lood:

Mootoreid, kuigi kõik 1,6 liitrised, on laias valikus, alates 95 hobujõust ja lõpetades 145ga. Loomulikult erineb niiviisi ka kiirendus, seda ise rohkem kui nelja sekundi võrra nullist sajakilomeetrise tunnikiiruse kohta.

Kütusekulu oli mõistlik, isegi alla kardetu, kuigi valdavalt sõitsin ka kerge koormaga. Seitsme liitriga sajale sain hakkama, ametlikult jääb nn kombineeritud kütusekulu isegi alla selle.

Siseruumist ka. Ruum on püütud maksimaalselt kaubaruumiks ära kasutada. Rooli taha ronimise vaeva polnud ülemäära, ka mu 1.67 pikk kaasreisija astus vägagi reipalt autosse. Uksed, ka kaubaruumi liuguks, käisid kenasti. Kõik vajalik on armatuurlaual olemas ja käepärane.

Jääb veel vaid hind, mis algab 21 790 eurost. Trummi lüüakse NV 300 puhul aga väitel, et viis aastat/160 000 kilomeetrit garantiid.

Telli nüüdsest veelgi mahukam ajakiri Maakodu ja võida eksootiline reis Malaisiasse ja Singapuri! Tellida saab siit

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare