PROOVISÕIT | Tuttava X-Traili uus tase

 (10)
PROOVISÕIT | Tuttava X-Traili uus tase
Foto: Nissan

Viimase põlvkonna Nissan X-Trail liigitub nende autode kilda, mille kohta ei kasutata väljendit „autotööstuse revolutsiooni kõige teravam murdehetk“.

Ka on ta juba mõnda aega müügil olnud ning seetõttu enam mitte nii nõelasilmast nagu see proovisõiduautode puhul tavaline on.
Küsimus on aga endiselt põhimõtteline: kas me vajame iga uue ja parema puhul revolutsiooni? Pigem ju soovime, et uus oleks varustatum, turvalisem, ökonoomsem, no ja ka stiilsem.

X-Trail vastab kõikidele nendele punktidele. Ta näib kui vana tuttav, aga mõjub siiski värskelt. On uuenduslik, aga hoiab alles põlvkondade sideme. On võtnud tarvitusele mitmeid juhi abimehi – parkimise lihtsustaja, tulede isevahetaja, takistuse märkaja, kõrvalekalde kuulutaja –, aga pole nende ideid esimesena välja käinud.

X-Trail pole ilmselt auto, millele noorem põlvkond igatsevalt järele vaataks – ka vaatamata disainerite tublile tööle tänapäevastamise suunal. Küll ütles umbes 20-aastaste poiste seltskond pikkade kilomeetrite järel kui ühest suust: „See on hea auto!“

Prooviauto oli väga hästi varustatud. Seetõttu on raske oletada, kuidas võib X-Traili suhtuda see, kes saab autole kulutada „pigem vähem“. Hind (X-Trail Visia) algab 22 690 eurost, müüjate väitel tähendab see siiski juba täiesti korralikku varustatust. Küll jääb siit kõrgeima taseme ehk X-Trail Teknani veel 7000 eurot. Seda samuti lisandiga „alates“.

Seotud lood:

Igatahes – võibolla andis ka see nooremale põlvkonnale argumendi lisaks – on Tekna põhivarustusse kuuluv helisüsteem meeldivalt jõuline, soojendusega rool ning esi- ja tagaistmed piisavalt luksuslikud, intelligentne nelivedu aga meie talvesid eitav.

Autos on ruumi määral, mis ei vii mõtet ruumikuse teemale enne, kui käes on kokkuvõtte kirjutamise aeg. Istmetele mahub viis, kui aga „lisavarustatud“ pakiruumi põhjaga natuke vaeva näha, siis ka seitse sõitjat. Tõsi, viimase rea istmed on kasvult pigem väikematele – aga eks just need väiksemad tihti sinna tagumisse pinki kolida soovigi.

Salong on sedavõrd mugav, et ükski asi ei tundu puudu ega üle. Jah, ollakse pigem konservatiivsed – aga nagu öeldud, pole üheselt selge, kas sellega kaasneb miinus- või hoopis plussmärk. Ja millisest konservatiivsusest me räägime, kui tagaluugi avanemise saab pelgalt jalavibutusega esile kutsuda?

Kaheliitrise diiselmootori 177 hobujõudu – alles see oli, kui keegi kirus, et hobujõud on üks õige vananenud mõõtühik – tagab hea ja kindla mineku. Kui pikemal teel pedaal paraja surve all hoida, saab hakkama kuue liitri kütusega 100 km kohta.

Seega: korralik tase mõistliku hinna eest. Julgen soovitada, seda just praeguste talviste teede ning hämarate õhtutega ajal. Ning veel: X-Trail määratletakse küll linnamaasturina, aga oleme ausad – ta võib väga vabalt olla ka külamaastur. Kas ka mudamaastur, ma proovimas ei käinud. Ma lihtsalt sõidan tavaliselt metsa servani, mitte metsa ja rannaparklasse, mitte randa.

Maaleht maksab igal kuul ühele tellijale Eesti keskmist palka ja nii 12 kuud järjest.
Telli Maaleht ja osale tellijapalga loosimises!
Vaata lähemalt >

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare