PROOVISÕIT | Uus dünaamiline Honda Jazz


PROOVISÕIT | Uus dünaamiline Honda Jazz
Foto: Honda

See, et uus Honda Jazz dünaamiline peaks olema, pole minu enda välja mõeldud, vaid lausa prooviautole peale kirjutatud. Prooviauto oli nimelt 130 hj Honda Jazz Dynamic.

Dünaamiline ehk hoogne ja jõuline ta niisama lihtsalt siiski pole. Kui tahad korralikku hoogu kiirelt sisse saada, pead bensiinimootorile esmalt vaat et viis tuhat pööret pöörama vajutama. Samas püsib mulje, et osa jõust jääb ikka kusagile ajutiselt kinni.

See võib olla aga ka pigem lahja diiselmootoriga auto omaniku kiusujutt, sest müüjad näevad asju hoopis teisiti. „Tegemist on tõeliselt erksa mootoriga, mis sobib ideaalselt linnas ringi vuhisemiseks või linnapiiridest kaugemale rühkimiseks – me nimetame seda rõõmusüstiks,“ seisab reklaamis.

Et tõde välja selgitada, minge palun ja proovige ise järele. Küll võin kinnitada, et kui auto juba soe ja pikemat aega suurema kiirusega liikunud – proovi ajal oli mõnedel maanteedel veel lubatud 110 km/h – pole minekul viga ka sel juhul, kui neli sõitjat pardal.

Praktikas ei võrrelnud, aga üsna kindlalt on minek hoopis erinev neil puhkudel, kui vahendajaks on kuuekäiguline manuaal või variaatoriga automaatkast.

Keskmiseks kütusekuluks sain keskmise gaasi vajutamise tulemusena 6,6 liitrit bensiini 100 km kohta.

Kui neli sõitjat autos, mahuvad nad kõik (eriti pikisuunas) kenasti istuma vaatamata tõsiasjale, et Hondade loetelu väiksemast suurema suunas just Jazziga algabki. Pisut ise vaimustusse minnes võib öelda, et Jazz on ruumikas auto.

Seotud lood:

Ilmselt ongi idee autorite siht sätitud korralikule reisijateruumile, samas ei saa ka pakkide hoiupaigale midagi pahaks panna. 1.80sele käijale mõeldud kepikõnnikepid ilmestavad ruumi laiust väga täpsel moel. Võimalust ruum autos oma käe järgi ümber sättida on kiitnud mitmed.

Ehkki auto on oma suurusega võrreldes pigem kõrge ja kitsas, saab temaga siiski küllalt kartmatult kurve võtta.

Vedrustus tundus – jällegi nelja sõitja korral – pigem jäik, väikeste maanteekonaruste puhul oli kuulda päris korralikke põmpsakaid. Ehkki auto on oma suurusega võrreldes pigem kõrge ja kitsas, saab temaga siiski küllalt kartmatult kurve võtta.

Liikluses on abiks rida juhist sõltumatult rakenduvaid abimehi, mida oleme eelkõige harjunud ootama ja otsima suurematest ja kallimatest autodest (Jazzi nn ametlik hinnakiri algab 14 790 lõpeb 19 990 euroga).

Meeldivalt sujuv oli tulede nn iseeneslik vahetumine, ka heitsid tuled hämarale metsateele korraliku valgusvihu. Kõlarite puhul olen aga mitmel puhul kuulnud selgemaid ja sügavamaid helisid.

Mida öelda auto ilu kohta? Esiteks seda, et punane värv sobib nagu valatult. Teiseks: ega sõiduk ei näe välja sugugi väike. Kolmandaks: on kaarja vormilahendusega ja sellisena selgelt äratuntav. Ning neljandaks näib ta meeldivalt sportlik ja seiklema kutsuv. Viiendaks: sisekujundus jätkab juba väljas nähtud viimistletust ja kvaliteeti.

Maaleht maksab igal kuul ühele tellijale Eesti keskmist palka ja nii 12 kuud järjest.
Telli Maaleht ja osale tellijapalga loosimises!
Vaata lähemalt >

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare