Tuled ääristavad kenasti auto ninaosa ülanurki, ka ülejäänud kujundusjooned on rahulikud ja väljapeetud. Hall värv lisab soliidsust, haihambake katusel voolujoonelisust ja tiivake tagumise akna kohal dünaamilisust.

Sama elegantne joon jätkub ka sisekujunduses. Silma hakkab – või siis riivab – vaid armatuurlaua kohal kõrguv suur ekraan. Samas – eks sellelt ekraanilt endalt hakka ka kõik päris kenasti silma. Ning pilku piisavalt kõrgele sätitud ekraanile visates satub sellest liikluse jälgimiseks piisav osa ka maanteele.

Tuled tundusid võimsana, ehkki suvine hämarus lõi nende hindamiseks pigem kahvatu tausta.

Ruumi on meeldivalt. Laiutada pole võimalik, aga ahistatuna end ka ei tunne. Istmed saab väga täpselt istuja soove arvestama panna. Viimistlusmaterjalid mõjuvad ehtsatena.

Pakiruum avaneb salongist, võtmest või põgusast kontaktist. Ruumi ülemise põhja all on veel teinegi, kahe põhja vahele mahub peaaegu kogu igapäevane reisivarustus. Pakiruumis pakutav võrk võimaldab taltsutada liigselt veerema kippuvat.

Tagumised istmed saab ette kukutada, misjärel tekib küll suur sile põrand, mis aga paikneb pigem kõrgel. Seega: kui soovite sageli oma autoga mingit kaupa vedada, leiate ka lihtsamaid lahendusi.

Kõiksugu nuppudega pole Tucsonis kokku hoitud: neid jätkub õhu suunamise erinevate mooduste tarvis, istmesoojenduste ja –ventilaatorite käivitamiseks, esi- ja tagaakna soojenduse lülitamiseks.

Muidugi pole see veel kõik: nn siinpool käigukangi paiknevad klahvid ´Drive mode´ ja ´Auto hold´, nõlvalt lahkumise abi ja start-stopi välja lülitaja. Pluss veel hulk kõiksugu pistikukohti.

Mis tagaistmel reisijatesse puutub, siis õhujoa reguleerimise võimalust pakutakse ka neile. Raadionuppu nad küll keerata ei saa, aga Tucsoni kõlarid on piisavalt head, et võimaldada ka taga viimistletud muusikat nautida või uudiste süngust taluda.

Prooviauto 1,6 liitrine ja sajakilovatine diiselmootor küsis 100 km läbimise tarvis 5 liitrit kütust. Koos nn arendatud automaatkastiga kiirendas ta parajasti nii palju kui tarvis, seda ka enesekindla sõidu jaoks, aga ei lubanud juhil niisama rabeleda.

Oma piiri seavad ja roolis olija kätt suunavad ka arvukad juhiabisüsteemid, mis ees liikujat või kõrvalt lähenejat silmas peavad ning vajadusel ka ise sekkuvad. Aeg-ajalt soovitab auto sul ka tassike kohvi võtta.

Kel vaja, saab valida ka nelikveo või uudse hübriidmootori (elektrimootor pluss diiselmootor). Uued mootorid ja käigukastid ongi mudeliuuenduse üks märksõnu. Rallimehena sa igaühega neist end ehk ei tunne, küll aga peremehena sinu enda autos.

Varustustasemeid on neli: Fresh, Comfort, Style ja Premium. Auto hind algab 20 000 eurost, aga juba järgmine tase toob soliidse hüppe, mis lõpuks ulatub kaugele 30 000 euro taha.

Võibolla ei kõla see just reklaamina, aga minu jaoks tundus uus Tucson olema eelkõige neile, kes head hindavad, aga targu talitavad. Mida eluaasta edasi, seda kindlamalt ma selle kontseptsiooni kasuks ka ise otsustaksin. Oluline osa Euroopa publikust tundub arvavat sedasama.