PROOVISÕIT | Veidi vallatu Citroën C3 Aircross

 (1)

PROOVISÕIT | Veidi vallatu Citroën C3 Aircross
Foto: Citroen

Citroën C3 Aircrossil on välimust küll. „Eksimatult äratuntav,“ on margi kohta lausutud ning tõesti, ega ikka väga ei hakka kahtlema, on ikka Citroën või pole mitte.

Ninaosa on õige puhvis, lausa mitmekorruseline. Sellesse mahuvad otsekui hiljem lisatud kumerate servadega mootorikate, sellest korrus allpool paiknev kitsas kujundusvööt, mida ääristavad pilusilmsed tuled, üsna massiivne keskosa, millesse on uputatud väikesed pigem ruudukujulised tuled, suur ja veidi rohmakana tunduv hall võre, millele on tõelise ootamatusena kinnitatud ka numbrimärk, selle kõige all aga veel suurte avadega nn põrkeplastmass.

Vaatad selle luukpära stiilitundega korraldatud korrapäratust ja ei märkagi, kui juba viis minutit möödas...

Sinu isiklik

Auto müüjad ütlevad ühe esimese argumendina välja nn personaliseerimise võimaluse. Ning kuigi Citroën on juba niigi ilmekas, saab sellesse tõesti veel hulganisti värvi lisada. Tulede ümber võib sättida erinevat värvi rõngad, sama värvi kujunevad siis ka peeglikatted ning katusereelingud ning velgedel Citroën märgi ümber olevad rõngad. Tulemus saab popp ja noortepärane – nagu ütleb üks liigagi ära leierdatud lööklause.

Auto tagaosa on „tükis“ rahulikum, aga siinnegi põrkeplastmass jätkab ninal alanud õhulist joont. Õigupoolest tundub kogu kere alt üles kasvatatuna, ühtpidi seetõttu kogukana, teistviisi just alternatiivsena, lõbusana, kaasa kutsuvana. Milline saakski üks Aircross välja näha?

Seotud lood:

Kujundaja on ka sisemuses hoolega oma annet avanud: käivitumise järel esipaneelist kerkiv kiirusenäidik, siis armatuurlaua riidega kaetud ülaosa, seejärel vahetriip, julgelt esile tõstetud õhuavad. Pisut on erksat värvi torgatud ka roolile.

Valgusküllane

Meeldivalt ja soliidselt mõjusid prooviauto heleda katte ja atraktiivse disainiga istmed, seda eriti laeaknast langevas valguses. Mugav ja ruumikas oli ka tagaistmel – kui iste niiviisi sättida. Istudes tundusid sa küll olema pigem sügaval (varasem jutt kõrgeks kasvatatud autost), aga ebamugavustunnet ei tekkinud. Ustest jooksevad üles aknakatted, nii võib tagaistmel sõitja üsna märkamatuks jääda – ka päikesele.

Kokkuvõttes mõjus salongis ainsa maitsevääratusena seisupiduri hoob, mida võib ju aga ka omalaadse käetoena tõlgendada… Tegelikult otsisin sellest kandist hoopis topsihoidjat, aga ei leidnud. Ei leidnud mujaltki.

Loe veel

Pakiruum mahutab parasjagu ning ei kuluta samal ajal liigselt kallist salongiruumi. Pisut sättides võib sõidule viia päris suuremõõtmelisi esemeid.

Lörtsikindel

Nüüd aga starti! Täpsustus: starti võib Citroën C3 Aircrossiga minna ka see, kellel pisut pelgust – kõiksugu juhiabisid on lisatud küllaga: mäest laskumise abi, tagurduskaamera, sõidurajalt väljumise eest hoiataja jne.

Mis muud, kui käik sisse! Bensiinimootori maht on 1,2 liitrit, sellest jätkub küllaga. Ühtegi halba sõna ei julge ma auto sõiduomaduste kohta öelda – parajalt pehme ja parajalt jäik ühekorraga -, seda ka pigem kitsal ja väikeste soolalörtsivaaludega teel. Ainult et hämarus pole selle auto parim sõber.

Kokkuvõte: noore ja eristuda tahtva algaja juhi täitsa asjalik valik!

Osta koos Maalehega praktiline käsiraamat taaskasutamisest hinnaga vaid 4,99 €!
Vaata lähemalt

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare