PROOVISÕIT: Visalt arenev Outlander


PROOVISÕIT: Visalt arenev Outlander
Foto: Mitsubishi

Neli aastat tagasi kirjutasin, et Mitsubihi Outlanderi seni viimane väljalase on ehk pisut tavaline. Selle kergelt etteheitelise kõlaga lausega mõtlesin, et paljuski oli auto selline, nagu ennegi. Ja teiseks küsisin, kas siis püsivus, endale truuks jäämine, on halb?

Nüüd on neli aastat möödas ja tuleb tunnistada, et jälle uuenenud Mitsubishi Outlander on jälle pisut tavaline. Siiski ühe olulise erandiga. Nimelt on auto välimus kõvasti edasi läinud. Nii kõvasti, et mitmes paigas, kus proovisõidu ajal peatusin, tulid tuttavad juurde ja ütlesid, et küll sul seekord on ilus auto.

Aga miks?

Mitsubishi Outlander on tõesti kena. Parajalt suur, võimekana mõjuv, samas tugevana meeldivalt sale, edasipürgiv, tasakaalus. Kui sellele lisada veel küps punane värv, saamegi oma värava ette objekti, millel silm puhkab. Annate välja 25 900 eurot ja auto on teie. Seitsmekohaline Outlander maksab 30 900 eurot. Täpselt kaks pakkumisi müüjail ongi.

Aga miks te peaksite just selle auto ostma, kui välimus kõrvale jätta? Vastuse saamiseks tuleb läbi käia mõisted läbivusest kütusekuluni.

Läbivuse teema on klassika, eriti kui auto reklaamijad lisavad mõiste „maastur“ ette laiendi või täpsemalt öeldes kitsendi „linna“. Seega: maastur nagu maastur ikka, neliveoline, mine linna või maastikule.

Seotud lood:

150 hobujõuga bensiinimootor rebib auto nullist sajani 12 sekundiga, rohkemat oleks kogukalt liikurilt patt eeldada. Kütust peaks ta kirjade järgi keskmiselt küsima 6,4 liitrit 100 km kohta, aga nagu ikka niisuguse klassi esindajate puhul, oli proovisõidu tulemus tubli liitri võrra suurem. Laiend: auto oli ka päris uus. Teine võimalus on 2,2-liitrine diiselmootor.

Üllatusi vähe. Või mitte?

Sisekujundus on nagu olema peab, küll on viimased aastad erinevate sõiduautode roolis õpetanud esipaneelilt ootama kõiksuguseid üllatusi. Outlander ei üllata, pigem jääb selgelt konservatiivseks, piirdudes viiekohalise variandi puhul vaid puutetundliku raadiokraaniga. Näib, nagu ütleks kogu lakooniline esipaneel meile: te ei tulnud ju tehnikasalongi, vaid maasturisse, nautige parem sõitmist.
Roolis on tõesti mõnus, seda nii kiiremal maanteesõidul kui ka kurvilistel külavaheteedel. Auto uuendajad ise tõstavad esile tõsiasja, et sõit on nüüd vaiksem. On tõesti meeldivalt vaikne,18-tollised veljed kostavad salongi pigem julgustava surinana. Rool ise käitub täpselt nii nagu juht soovib.

Kuigi esialgu norisin teemal, et uuendusi on Outlanderil vähe, ei tähenda see sugugi, et auto oleks kehvasti varustatud. Leedtuled, soojendusega ja kokku klapitavad küljepeeglid, soojendusega esiklaasipuhastid, isetumenev tahavaatepeegel on soliidne pakkumine.

Seitsmekohaline ja kallim Outlander üllatab 9 kõlariga, mille hulka kuulub ka bassikõlar. Veel tuleb mängu navi.

Kokkuvõttes: eks Mitsubishi paikne veidi autoturu äärealal ega loo uusi moetrende. See aga ei tähenda, et ta ei paku autohuvilisele korralikku kaupa.

Maaleht maksab igal kuul ühele tellijale Eesti keskmist palka ja nii 12 kuud järjest.
Telli Maaleht ja osale tellijapalga loosimises!
Vaata lähemalt >

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare