Seederi sõnul suudab teadlikum tarbija mõjutada kaubandust ning toetab läbi oma valikute kodumaist tootmist. „Teadlikum tarbija saab suurendada kodumaise toodangu tarbimist ning läbi selle mõjutab ka kaubandust sortimendi valikute tegemisel. Piimatootjate, töötlejate ja kaupmeeste koostöö anonüümsete omamärgi toodete vähendamisel on siinkohal väga hea algatus ning märgib läbipaistvuse ja usaldusväärsuse kasvu kogu sektoris,“ rääkis Seeder.

Täna teatasid Eesti suurim piimatootjate ühendus EPIKO TÜ Eesti Piimatootjate Koostöökogu, mille liikmed toodavad kaks kolmandikku Eesti toorpiimast, 100% eestimaisele kapitalile kuuluv Maag Piimatööstus AS ning Rimi ja Säästumarketi kaupluseid haldav Rimi Eesti Food AS, et alustasid kauplustes müüdava omamärgi piimatähistamist kodumaise tooraine päritolule ning Eesti töötlejale viitava märgisega.

Statistikaameti andmetel tarbisid Eesti inimesed 2011. aastal kokku ligi 140 000 tonni piima, mis on aastas ca 104 kg piima inimese kohta.

Piimatoodang on Eestis järjest kasvanud ning produktiivsuse tõstmisega saavutati 2012. aasta esimeses pooles viimaste aastate suurim toodang – ligi 359 000 tonni piima, mis on 4,3% suurem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Eesti piimatööstuse käive moodustab neljandiku kogu Eesti toiduainetööstuse käibest.