Teadolevalt praagitakse 15-30% köögi- ja puuviljadest nende välimuse pärast välja juba enne poelettidele jõudmist, selle asemel, et neid alandatud hinnaga müüa, vahendab portaal The Local.

Lisaks sellele, et ebahariliku välimusega allahinnatud aiasaadusi hakatakse Rootsis müüma reas tavalistes kauplustes, avatakse Stockholmis sügisel ka uus säästutoidu kauplus.

Selle lettidelt võib leida kehtivusajale lähedale jõudnud toidukaupu, mille hinnad on alandatud kuni 70%. Kauplusest ostmiseks tuleb soovijatel liituda n-ö klubiga, mille kaardi saavad vaid need, kellel on suurem vajadust alandatud hindadega toidukaupade järele.

Projekt teenib kahte eesmärki: vähendada toidu raiskamist ning anda seeläbi sotsiaalne panus.

Teiste seas on kaupluse loomisse kaasatud firmade hulgas näiteks Coca Cola ja Nestle'i Rootsi haruettevõtted ning Vinnova.

Sarnaseid "sotsiaalseid supermarketeid" hakati Saksamaal, Soomes ja Prantsusmaal avama juba 15 aastat tagasi.

Olgugi, et Rootsi püsib riikide hulgas, kus inimeste võrdsus on kõrgel tasemel, on ka seal teatud elanike grupid alates 1990ndatest läbi teinud suhteliselt suure sissetulekute languse.