Tegus Fabia Combi

 (1)
Tegus Fabia Combi
Foto: Promomaterjalid

Mitmed Škodad on mulle väga meeldinud, aga kusagilt minevikust püsis mälus väike tõrge Fabia vastu. Ilmsest tuleb see väikse rahva poja hirmust väikest asjade suhtes. Väike soovib, et kui mitte ta ise, siis vähemalt tema auto oleks suur.

Fabia on nüüd küllalt suureks saanud. Tähendab, ta on küll madalam, aga näib suurem ja tugevam. Isegi mehisem, kui lugupeetud autosõbrad soolist eristamist pahaks ei pane. Škodalikum ka kindlasti. Väliselt jättis ta isegi pisut sportliku mulje, sisekujundus ei pakkunud just kalleid materjale, küll aga stiilset tulemust.

Kahekesi on selle Fabiaga mõnus, mees ja naine mahuvad kenasti kõrvuti. Kusjuures istmed on ka mõnusad. Neljakesi on optimaalne, mis tähendab, et tagaistmel on ruumi (juurde leitud), kuid mitte palju. Juht saab ennast rooli taga kenasti liigutada, pisut esiletükkiva panipaik-käetoe saab üles lükata.

Škoda Fabia Combi pakiruum on mõistlik (tootja nimetab seda oma klassi suurimaks), kui sa lihtsalt nädalaks maale sõidad, mitte ei kavatse sinna kolida. Maalt kaasa võetud mahla- ja moosipurgid seisavad kindlalt paigal väikeses plastist aedikus. Pluss mõni ootamatu panipaik salongis, mida esimese hooga otsidagi ei oska.

Seega: Fabia tundub mõnus. Just see auto, mida proovisin. Prooviautol tuksus põues 1,2-liitrine 81-kilovatine mootor ning seda vahendas ratastele seitsmekäiguline topeltsiduriga automaatkast, kus ka sportlikkuse võimalus.

Seotud lood:

Võin tunnistada, et minu käes see kast kõige paremini ei startinud, eriti kui start-stop-süsteem vahepeal mootori seisma oli jätnud. Aga kui auto juba liikus, anna vaid gaasi ja mine. Väga rasket korpust ju kaasa vedada ei tule, Fabiat arendades on see suudetud rohkem kui poolsada kilo kergemaks muuta. Seega saab suure osa jõust kulutada mõnusale edasiliikumisele.

Fabia roolimiseks polnud vaja olla just sõidumeister. Eesti maanteede keskmisest mehest on küll, et ta end roolis mugavalt ja turvaliselt võiks tunda. Lisaks lubavad auto pigem väikesed mõõtmed juhil end ka hea manööverdajana tunda. Tõsi, auklik külatee klopib What Car? Aasta Auto 2015 laureaati üsna lugupidamatul moel.

Keskmiseks bensiinikuluks lubatakse mõnisada milliliitrit alla viie liitri, aga ilmselt vajutama ajendava mootori (alla 10 sekundi nullist sajani) tõttu kogunes seda proovisõidu-kilomeetritel pisut enam. Diiselmootoriga suudab tagasihoidlik pedaalitallaja aga peaaegu et kolme liitriga 100 km maha sõita.

Heast aga veel: mootorite ja käigulastide valik on nn tavalisel Škoda Fabial lai, alghind on suudetud jätta 10 000 euro tasemest 10 euro võrra allapoole. Valikuvõimalust iseloomustab aga kasvõi see, et kõige kallim auto on poole kallim. Škoda Fabia Combi hinnad algavad 10 990 eurost.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare