Eestis müüb (loomulikult Euroopa standarditele vastavaid) SsangYonge edasi Topauto, seda Tallinnas, Tartus ja Pärnus. Seega, kel huvi, võivad proovida. Mina huvitusin ja proovisin.

Enamus selle auto omadustest liigituvad rubriigi „hea, aga pigem tavaline“ alla. Kuuletus juhile hästi, võttis kurve, talus auke, tundus kindel. Küll näis pisut ootamatu tema stardivalmidus – gaasi andmine ning siduri vabastamine said oluliselt temperamentsemad kui soovitud, ikka kiskusid tuurid kõrgeks ja müra valjuks. Usun siiski, et harjumise asi.

Kiirust koguma Tivoli väga väle pole ja ka lõppkiirus jääb 170 km/h juurde. Mööda sõita saab aga täiesti rahulikult. 1,6-iitrine bensiinimootor kahandas pikema ja rahulikuma teega oluliselt oma kütushuvi, jäädes lõpuks pidama veidi enam kui seitsme liitri juurde sajale. Diiselmootor, nagu isegi arvate, on oluliselt säästlikum.

Välimuselt on „uus kompaktne krossover“ täitsa kompu. Eriti siis, kui prooviauto lõbusad kirjad peale jätta. Pilk võiks igatahes peatuda küll. Ninaosa kujundus lubab Tivolit ka konkurentidest vägagi kergelt eristada.

Neli pakutavat värvi jäävad skaalasse „soliidne“, mis näitab, et vaatamata lustlikule nimele konkureeritakse tõsisel turul. Tulesid võib hinnata välimuselt stiilseteks ning esituled lõikavad pimedusse täiesti piisava ava.

Ka Tivoli sisemus ei valmista pettumust. Kõik on omal kohal – istud rooli ja saad hakkama. Pisut silma jäid sõna otseses mõttes peene kõpsutamisvõimalustega sõidutulede ning kojameeste kiiruse muutjad. Ning tagurdamiskaamera võimaldab isegi kärbest teel jalutamas näha. Ehk oli näidikute punakas valgus pisut liiga punakas.

Ruumi jätkus piisavalt, istmed olid head. Tagumise istme seljatuge saab kallutada. Üllatavalt kergelt liikuva luugiga pakiruum mahutab piisavalt, ka salongi on kujundatud mitmeid asjalikke panipaiku.

Millised võiksid siis olla argumendid, et Tivoliga lähemat tutvust teha?

  • hind alates 14 000 eurost
  • viieaastane läbisõidupiiranguta garantii
  • pigem moekas välimus
  • reguleeritav roolimisrežiim
  • tugeva konstruktsiooniga kere
  • tootja väitel klassi parim turvavarustus
  • võimalus üllatada naabrit omapärase automargiga.