Kaks päeva selle auto seltsis tundus naudinguna. Muidugi peab kohe lisama, et varustustase Initiale Paris võib pilgu peamiselt kõrvale pöörata, sest kokku pole siin hoitud. Mõned näited, mida võib 36 000 euro eest endale lubada: kohanduv püsikiirusehoidja, ohutu vahemaa hoiatussüsteem, 19-tollised valuveljed, elektrooniliselt reguleeritavad amortisaatorid, ventileeritavad esiistmed, positsioonimäluga küljepeeglid.

See selleks, püüame loetletu kõrvale jätta ning keskenduda peamisele. Minu jaoks on peamised kolm suhet:
-Võimsuse ja kütusekulu suhe
-Väliskuju ja ruumikuse suhe
-Kõige muu ja hinna suhe.

Esimesena siis võimsus ja kütusekulu. 1,6-liitrised mootorid on korralikult üles keeratud. Bensiinimootorid ulatuvad 200, diisliga töötavad 160 hobujõuni. Seega: võimsust jagub piisavalt, minek on sujuv.

Et aga auto on küllalt kogukas, siis tõsiselt kiirendab vaid 200-hobujõulise mootoriga sõiduk, ülejäänute puhul peab arvestama peaaegu kümne või üle kümne sekundiga. Bensiinimootoriga autod on 7-käigulise automaatkastiga, diislil lisandub kuuekäigulistele automaatidele ka kuuekäiguline manuaal.

Kütusekulu on vaatamata mootori võimsusele pidama saadud, keskmised jäävad ametlike andmete põhjal bensiinimootoril alla kuue ja diislil alla viie ning isegi alla nelja liitri sajale kilomeetrile. Proovisõit lisas lubatule veidi, aga soov kiirendada sai ka ökonoomsuse võlust mitmel korral võitu. Talvel proovinud lisavad siiski ka külmakulu ja nii tulebki tõdeda, et päris nii odavalt Talismaniga liigelda ei saa.

Valiskuju ja ruumikuse suhte kohta võib öelda järgmist: see on kena ja ruumikas auto. Võib-olla noori ta nii väga ei paelugi, aga kergest keskeast alates annab soliidsus uuendusmeelsusele silmad selgelt ette. Ning pigem noorusele omane kergelt agressiivne joon on ju ka olemas.
Ruumikusega võib samuti täiesti rahul olla, vaid vasaku käe poolne tugipiilar tundus jämedavõitu ja varjas ära korraliku sektori vajalikust vaateväljast.

Tagaistmel võis kolm inimest täiesti mugavalt pikemagi teekonna ette võtta, pakiruumi puhul väljendub maht tõsiasjas, et lühem inimene istmete poolsesse serva libisenud asju kätte saama ei ulatunud.

Kõige muu ja hinna suhte kohta on esimene argument, et rooli taga on mugav. Auto kuuletub juhile kenasti ning tundub ka teekonnal, kus kevad ja talv mitu korda vahetuvad, mõnusalt turvaline. Lisaks esimestele pööravad veidi ka tagumised rattad ning uskuge, seda on vägagi tunda. Talisman pakub ka mitmete süsteemide iseseadistamise võimalusi.
Omaette nauding oli „kalli paketi“ muusika. Kui tavaliselt võib klassikaraadio kuulamata jätta ning piirduda repertuaariga, mida suudab edasi anda ka kell-raadio, siis nüüd lajatasin mitme sümfooniaga (muidugi tuleb siin taas jälgida varustustaset, ega kõik Talismanid ka su selga masseerima ei asu!).

Veel plusse kvaliteedi poolele: tuled olid kujunduselt ootamatud ja huvitavad, näitasid selgelt ja kaugele ning kojamehed ei kriununud vastu aknaklaasi.

Kõige odavam Talisman maksab 22 690 eurot, 26-27-28 tuhat on selle auto hind, millega pikemalt sõita sooviksite. Loomulikult on Talismanil oma klassis ka õige mitu märkimisväärset konkurenti, koht nende hulgas on uuel autol siiski piisavalt lootusrikas.