Uue käigukastiga Stepway

 (2)
Uue käigukastiga Stepway
Promomaterjalid

„Dacia Sandero Stepway on üks neist sõiduautodest, mille puhul tuleb liigne nõudlikkus salongi ukse taha jätta,“ kirjutasin kolm aastat tagasi, kui sellise nimega auto meie teedele tuli. Nüüd on käes Sandero Stepway teine tulek. Nimelt on lisandunud Dacia esimene automatiseeritud manuaalkäigukast Easy-R.

„No kuidas on?“ küsite te ootusärevalt. Paraku pole sellele küsimusele vastamine lihtne. Sest vahepeal peate te Sandero Stepway asetama teise konteksti, mitte nende autode ritta, mille puhul vajutad ja läheb, vaid nende seltsi, millega vajutad ja…

Ühesõnaga, Stepway võistleb oma klassis ja sellisena tuleb teda ka hinnata. Ning unustada rünnak gaasipedaalile, sest nii saavutate esmalt hetke, kus auto mõtleb järele, kas minna või mitte minna. See on umbes sama tunne, kui tulete saunast ning kaalute korraks, kas hüpata raudkülma basseini või mitte. Seejärel hakkab auto kiirust koguma ning võtab järgmise mõttehetke. Siis veel ühe. Edasi aga kulgete juba nii, nagu tavaliselt harjunud olete.

Järgmisel korral olete targem ega hakka liigselt sõtkuma, vaid ootate kannatlikult, kuna automatiseeritud manuaalkäigukast 90-hobujõulise mootoriga kooskõla saavutab. Vahepeal käib küll mõte läbi pea, et…, aga siis tõdete filosoofiliselt, et iga teekond algab esimesest sammust. Ning et Dacial on vaja see teie abiga teha.

Praegu on ta jõudnud arendustöös selleni, et on hüdraulilised osad asendanud elektromehaanilistega. Detailide arv on veerandi võrra väiksem, mis arendajate eesmärgi kohaselt peaks parandama vastupidavust ja muutma hoolduse lihtsamaks ja odavamaks.

Hooldus võib olla tõesti lihtsam, aga käigukasti kasutamine nõuab tublit tolerantsi. Igatahes kipun ma ka pärast proovisõitu eelistama neid kaste, kus liigutad kangi paika, kuhu ta ka jääb. Või siis neid, mille puhul puudutad kangiga nn õiget serva ja alustad sujuvat liikumist soovitud suunas.

Seega, Dacia ei paku küll veel kvaliteeti, küll aga võimalust proovida. Sest ega eelminegi käigukast ideaalne olnud. „Käigud pisut kangelt vahetuvad, aga ehk pisuke kulumine tuleb siin pigem kasuks kui kahjuks,“ kirjutasin kolm aastat tagasi.

Et hinnang liiga ühekülgne ei näiks, lisan siia ka müüjate arvamuse. „Easy-R käiguvahetused on automaatsed ja sujuvad,“ kõlab see. Kes ise proovimist ei põlga, neil tuleb välja käia 11 890 eurot.

Väljanägemist on Sandero Stepway väikese kogu kohta piisavalt, esiistmetele mahub kenasti, tagaistmed ja pakiruum teevad kompromissi, välja näeb hästi, tuule mühinaga akna taga ning tee põrinaga rataste all harjub, raadiost uudiseid kuulata pole piin, kütusekulu on keskmine ja õige natuke lisaks.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare