Vihmaste sügisilmade eel veendu oma suverehvide heas seisukorras

Kuigi suverehvid pidasid vastu kogu suve, tuleks need enne sügist kriitilise pilguga üle vaadata, sest külmemate ja niiskete ilmadega saabuvad ka keerulisemad teeolud – märjad teed panevad rehvide haakumisvõime tublisti proovile.

„Halvas seisukorras rehvidega sõites võib kergemini kaotada juhitavuse auto üle, pikeneb sõiduki pidurdusteekond ning auto tarbib ka rohkem kütust. Kuigi suverehvide kohustuslik mustrisügavus on 1,6 millimeetrit, on soovituslik suverehvid välja vahetada siis, kui jääkmuster on kulunud 3 millimeetrini, sest alla selle on rehvide haakumisvõime oluliselt halvem juba linnakiirusel sõites,“ rõhutab Kivisikk.

Rehvimustri sügavus tuleb mõõta kõigil neljal rehvil rehvi kõige kulunumast kohast.

Kontrolli varakult ka talverehvide seisukorda

Veendu aegsasti ka oma talverehvide heas seisukorras, et vajadusel piisavalt varakult uued ja täpselt sinu sõidukile sobivad talverehvid soetada. Kuigi nõutud talverehvi mustrisügavus on vähemalt 3 millimeetrit, soovitab Goodyeari esindaja vahetada talverehvid välja, kui nende jääksügavus on kulunud 4 millimeetrini.

Lisaks mustrisügavusele arvesta ka rehvide vanusega

Rehvimustri sügavus ei ole garantii rehvide heale seisukorrale. Arvestama peab ka rehvide vanusega, sest kummisegu kaotab aja jooksul oma omadused. Nii suve- kui talverehve on soovituslik vahetada vähemalt iga viie aasta tagant. Samas võib teatud sõidustiil (väga sage pidurdamine, äkilised manöövrid) ning kehval teekattel ja sillutamata teel sõitmine rehve kiiremini kulutada, millest tulenevalt vajavad rehvid vahetamist iga 3-4 aasta tagant. Mitmed juhid kasutavad talverehve aastaringselt – ka see vähendab rehvide eluiga.

Kivisiku sõnul soetavad paljud autojuhid uute rehvide asemel kasutatud rehve, mille ostmisel peab samuti veenduma nende tegelikus seisukorras. „Kasutatud rehvide ostmisel veenduge, millal need on toodetud, mitu hooaega kasutatud ja kuidas neid on hoitud. Kuna kasutatud rehvidel puudub garantii, peab arvestama ka nende kiire kulumise või purunemisega, mistõttu võib kasutatud rehvide ostmise sääst olla isegi väiksem kui koheselt uusi rehve ostes,“ räägib Kivisikk.

Sõida õige rehvirõhuga

Enim levinud viga, mida autojuhid teevad, on sõitmine vale (enamasti liiga madala) rehvirõhuga. Vale rehvirõhk vähendab rehvi eluiga ning suurendab auto kütusekulu. Soovitav on rehvirõhku regulaarselt kontrollida, ilmade külmenedes lausa igal tankimiskorral, sest muutlikud ilmaolud mõjutavad ka rehvirõhku.

Ladusta rehve õigetes tingimustes

Rehvide elueale mõjuvad ka ladustamise tingimused. Rehve ei soovitata hoida niiskes kohas ega päikesevalguse käes, sest sellised olud halvendavad rehvi omadusi: väheneb rehvide haardumine, pidurdus- ja juhitavusvõime. Kivisikk soovitab kasutada ametlikke ja tunnustatud rehvivahetus- ja hoiustuskohti, sest neil on õiged teadmised, kogemused ja võimalused rehvide vahetamiseks ja hoiustamiseks.