"Samasuguse resistentse geeniga bakter on nüüd leitud ka Taanis," teatas sealne tehnikaülikool möödunud nädalal. Taani bakterite andmebaasi DNA näidistega võrdlemisel leidsid teadlased selle bakteri ühel juhul tänavu vereinfektsiooni põdenud patsiendilt ja 2012. ning 2014. aastal viiel juhul kanade söödast võetud proovidest.

"Sööt oli Taani toodud Saksamaalt, kuid selle päritolumaa pole siiani selge," ütles mikrobiolooogiaprofessor Frank Møller Aarestrup agentuurile AFP.

Leid pole Taani tervishoiuministeeriumi arvates siiski väga hirmutav, sest vanim jälg pärineb aastast 2012 ning inimesel on see bakter avastatud ainult ühel korral. Seda enam, et geen on avastatud bakteris, mida on õnnestunud ravida teist tüüpi antibiootikumidega kui polümüksiinid.

Kui juba novembris hoiatasid Hiina teadlased, et ka väga tavalised bakterid, näiteks E. coli ja K. pneumoniae, millest põhjustatud nakkusi siiani on antibiootikumidega edukalt ravitud, võivad "tänu" geenile MRC-1 ravimresistentseks muutuda.

"See on väga muretsemapanev olukord," kommenteeris Guangzhou põllumajandusülikooli professor Jian-Hua Liu.