Kuid kuidas leida endale selline auto, mis ei annaks sinu mehelikkusele midagi juurde ja oleks soovitavalt isegi piinlik? Selle töö tegi sinu eest ära carinsurance.com, mis palus enda 1500 kliendil valida just see auto, milles sõitmisega ta oma tuttavatele vahele jääda ei sooviks. Tulemused olid mõnevõrra huvitavad, sest ei valitud vaid autosid, mis näevad inetud välja, vaid nimekirja said ka tavalised tänavaautod. Küsimus on vaid see, et kuidas Fiat Multipla sellest nimekirjast mööda hiilis. Aga nagu ikka maitse üle ei vaielda ja siin inimeste poolt valitud 12 masinat:

12. Nissan Murano CrossCabriolet

On see sõiduauto või on see linnamaastur? See on nende kahe õnnetu laps, kellel on katus ära sõitnud. Otseses mõttes. See on liiga suur ja kohmakas, et olla kena kabriolett ja samas oli võetud ära kõik see, mis teeb linnamaasturid praktiliseks valikuks.

11. Chevrolet HHR

Aastaid tagasi tabas mitmeid autodisainereid nostaliga ning nad püüdsid luua uusi retrohõngulisi masinaid ja HHR oli just üks neist. Uus disain segatud vana tunnetusega. See auto ei saanudki populaarseks. Hea uudis on see, et see on tehtud USA turule ja siia neid ei paista jõudvat.

10. Honda Element

Nagu reklaam ütleb, on Honda CRV eestlaste lemmikauto. Ja jumal tänatud. Kui see oleks Honda Element, oleks meie tänavapilt palju nukram. See kastikujuline linnamaastur oma nurgelise disainiga, mis meenutab õrnalt Muhvi autot, oli populaarne vaid nende seas, kel oli tarvis ruumi kastide ladustamiseks.

9. Chrysler PT Cruiser

Ühel hetkel oli auto ka Eestis üpris levinud ja hea õnne korral kohtab seda tänagi. Disaini poolest sarnane Chevrolet HHR-ile, kuid vastajate silmis piinlikum sõiduriist kui HHR. Taaskord on püütud segada klassikalist jõulist välimust ja tavalist tänavasõiduautot ning tulemuseks oligi midagi vahepealset.

Üllatus ei ole see, et see masin on nimekirjas, vaid see, et see on alles kaheksandal kohal. Mitmed eelnevad taolised uuringud on pannud just Azteki maailma kõige koledama auto valimistel pjedestaali kõrgeimale astmele. See veidrates proportsioonides ja rohkete plastikdetailidega auto on selles nimekirjas, et jääda.

Miks see auto sellesse nimekirja jõudis, on raske arvata. Oli ju auto omal ajal just äriklientide seas vägagi populaarne. Rendi- ja transfeerifirmad nautisid klientide kiitust, et nad said endile lubada sellist luksusautot mõistliku hinnaga. Võibolla ei meeldinud vastajatele auto ülipikaks venitatud kere, või sai neil selle nägemisest niisama villand, igal juhul hääletati see seitsmendale kohale.

6. Subaru Baja

Osaliselt kastikas ja osaliselt sõiduauto oli jaapanlaste versioon kultusautost El Caminost. Kuigi tegu oli väga võimeka ja asjaliku masinaga, nägi see veider välja ja komplektina ei olnud suurem asi vaatamisväärsus.

5. Uus VW Beetle

Kui VW üheksaükmnendatel enda uue põrnikaga välja tuli, kuulutas üldsus selle kohe naistekaks ning mehi selle roolis peaaegu ei nähtudki. Nüüd on sellele lisatud maskuliinsemaid jooni, et ka mehed saaksid kunagises Hitleri lemmikautos end hästi tunda. Just selle esimene uuendatud versioon autost oli see, mis pani mehi vastikusest õlgu väristama.

4. Chevrolet SSR

Just nagu hot rod ja just nagu sõiduauto ning kokku ei toiminud see absoluutselt. See on üks veidrama välimusega autosid, mida GM on eales tootnud. Selle auto puhul on alati kiidetud selle sõiduomadusi, kuid mitte selle välimust.

Just naisvastajad olid need, kes väikese Hummeri siia nimekirja nii kõrgele kohale lisasid. See pole ka üllatav, sest H2 disainerid püüdsid selle masinaga just meeskliente. Kütuse õgijast kaks parkimiskohta hõivav tank sai tähelepanuväärse kolmanda koha.

2. Nissan Cube

Olgu, mis on, aga nimega pandi selle auto puhul täppi. See on tõesti kuubik. Jaapanlased püüdsid seda ruudu kujulist masinat turustada ka väljapoole Jaapanit, kuid seda ei võetud pea kusagil eriti soojalt vastu. Geishad, Nissan Cubed ja harakirid jäägu ikka Jaapanisse.

1. Smart For Two

Küsitluse võitis (või kaotas?) pisikene kahekohaline Smart, mida võib ka Eestis kohata. Selle kõrge koht on kõike muud kui üllatav, sest just mehed olid need, kes selle piinlikuks hääletasid. „Mind ei näe te kunagi selles autos” ja „See on nagu mänguauto” ning „Kas sel on mootor, või pedaalid edasi liikumiseks?” olid vaid mõned ilkuvad kommentaarid, mida mehed selle masina kohta välja ütlesid. Kuid kui küljeboks ei ole sinu tugevaim külg, siis on Smart väga tark (smart) valik. Kui sa oled mees ja sõidad Smartiga, siis see tähendab, et kas sul on seal all kõik korras, või on sul peas midagi korrast ära.