Ettevõtte tegevdirektor Sergei Netšajev ütles, et laev on projekteeritud nii, et sobib vajadusel ühendust pidama ka Aegna ja Naissaarega.

“Laev on võimeline liikuma purustatud jääs ning läbima kuni 20 sentimeetri paksust silejääd,” kirjeldas Netšajev.

Ehitatava laeva salongis on 42 kohta ning avatud silla päikesetekil 32 kohta, laevapere on kolmeliikmeline. Avatud peatekil on koht ühele autole pikkusega kuni 8 m või kahele sõiduautole. Aluse pikkus on 24,6 m ning laius 6 m. Laeva maksimaalne kiirus on 12 sõlme ning autoteki maksimaalne kandejõud kümme tonni.

Prangli reisiparvlaev tellitakse projekti “Väikesaartega ühenduse pidamiseks laevade soetamine” raames ja projekti rahastatakse täies ulatuses Euroopa Regionaalarengu Fondist.

Ettevõtmise kogumaksumus on 2,98 miljonit eurot ning ehituse rahastust käendab KredEx.

Laev valmib 2014. aasta märtsiks.

Praegu sõidab mandri ja Prangli vahet Kihnu Veeteede laev Vesta, millel ei ole jääklassi ning mis seetõttu viimasel talvel mõneks ajaks seisma jäi ja saarerahva jäävangi jättis.