„Kui seni on suured kaubandusketid pakkunud klientidele pelgalt skaneerimispulte, siis mitmetes Konsumites ja Maksimarketites võib juba selle aasta teises pooles kuvada nutikassa seadmete abil ostunimekirju, vaadata sooduspakkumisi ning eesmärk on jõuda ka mobiilsete makseteni,“ ütles Vihand. Esimeses etapis võetakse kasutusele nutikassa skaneerimisfunktsioon.

Uue põlvkonna iseostlemise puldid on Vihandi sõnul konkurentidega võrreldes ergonoomilisemad ja tarbijale mugavamad kasutada. Nutikassa igapäevase kasutamise muudab kiiremaks osalise ostukontrolli rakendamine ning spetsiaalne allahinnatud toodete skaneerimissüsteem, tänu millele ei pea klient enam toodet kaks korda skaneerima ning vajalik pole ka teenindaja sekkumine. Lähematel kuudel avatakse iseskaneerimisel baseeruv nutikassa ka Paide, Laagri, Rakvere ja Lasnamäe Maksimarketis.

Lisaks iseskaneerimise süsteemile suurendab Coop Eesti iseteeninduskassade arvu. Esimene nutikassa iseteeninduskassa avatakse maikuus Tartu linnasüdame uues keskuses avatavas Maksimarketis.

Kevadel avatakse iseteeninduse Nutikassa ka Pärnu Port Arturi ja Rapla Konsumis. Iseteeninduskassa on mõeldud eeskätt väiksema tootearvuga kiiremate ostude jaoks. Seevastu suuremaid oste plaanides on müügisaalis pihuarvutiga tooteid mugavam valida ja kaup pärast skaneerimist kohe ostukotti panna.

„Alati ei peagi valima ühe või teise lahenduse kasuks, plaanis on osas Coopi kauplustes rakendada hübriidlahendust ehk mõlemat varianti, mis on samuti Eesti turul uudne,“ ütles Vihand.

Lähema kahe aasta jooksul paigaldab Coop Eesti nutikassa lahendused vähemalt 20 kauplusse üle Eesti.