„Bränd on kujutluspilt klientide peas sellest, kes sa oled, mida sa pakud ja sellest, mis eristab sind konkurentidest,” kirjaledab Kuusik. „See on ka kogemuste kogum, mida kliendid saavad, kui nad puutuvad kokku kindla toote või sõnumiga.”

Edukas bränd on identifitseeritav toode, teenus, persoon või koht, mida on täiendatud ostja või kasutaja jaoks relevantsete, unikaalsete ja ajas pidevate väärtustega, sõnastab Andres Kuusik kaubamärgi tähenduse. Ja kui tahame Eestile välismaal n-ö oma nägu luua, siis eeldab see tema hinnangul järjepidevat koostööd teadusasutustega, energiatõhusust ning selget ühist strateegiat. Ja loomulikult riigipoolset toetust.

„Asja viiks edasi diskussioon, mitte see, kui minna mõnda reklaamiagentuuri ja tellida uus, senisest natuke teistsugune plärakas,” märgib Kuusik. „Pean silmas „Welcome to Estonia” märki – täiesti mõttetu märk, mis ei too mitte ühtegi mõtet pähe.”

Üks võimalus, millele enda piiritagusel tutvustamisel panustada, võiks Andres Kuuse arvates olla meie puidufirmades, aga ka üldse kõikides tööstusettevõtetes kasutusel olev kõrgtehnoloogia, meie ettevõtete heal tasemel IT-lahendused, innovaatilisus. Ja sõnum peab olema lühike ja selge - sellise sõnumi kohalejõudmise rusikareegel on: vähem on parim.