„Oleme viimase paari aastaga kaotanud rohkem kui kümnendiku Eesti piimakarjast ja ligi veerandi kodumaisest seakasvatusest, mistõttu peaksime kõik – tarbijad, kaupmehed, toidutöötlejad, põllumehed ja poliitikakujundajad – tõsiselt mõtlema, mida saaks igaüks meist teha kodumaise toidutootmise hea käekäigu kindlustamiseks,“ ütles Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhataja Roomet Sõrmus.

„Piim maksab poes tunduvalt vähem kui vesi, samas kui Eesti talud ja põllumajandusettevõtted on sunnitud kahjumite tõttu piimatootmise lõpetama. Arvan, et peaksime selle põhjuseid analüüsima ja leidma võimalusi sellise ebanormaalse olukorra muutmiseks. Olulisteks märksõnadeks siinkohal on ebaausate kauplemistavade ohjamine ja vastutustundlik käitumine,“ lisas Sõrmus.

Tema sõnul meelitavad mitmed suured kaupluseketid vaatamata Eesti toidu kuule jätkuvalt ostjaid poodi välismaise sealihaga – Rimi kauplustes pakutakse kampaania raames odavat Poola liha ja Maxima meelitab tarbijaid Hispaania sealihaga. „Arvestades kodumaiste seakasvatajate väga keerulist olukorda ja piiranguid meie liha eksportimisel, peaksid just kaupmehed eelistuse andma kvaliteetsele ja värskele Eesti sealihale, sest kaupmeeste valikutest sõltub väga palju ka Eesti tarbijate ostukäitumine,“ rõhutas Sõrmus.

Septembris toimuva toidukuu jooksul leiab aset üle 30 kodumaisele toidule pühendatud sündmuse ja festivali.