Viimastel kuudel on paljud inimesed kurtnud selle üle, justkui oleks toidukorv muutunud kallimaks. Selle üle arutletakse pikalt ja põhjalikult ajakirjanduses.

Ka turul ja poes kohtab üha sagedamini neid, kes toidukorvi hinda ülearu kõrgeks peavad.

Peasüüdlaseks peetakse loomulikult üleminekut eurole, kuid süüdistused lendavad ka kaupmeeste suunas, kelle saamahimul ja ahnusel ei olevat piire. Süüdi olevat ka turu väiksus, kuna konkurentsi puudumine andvat kaupmeestele võimaluse toidukorvi hind üles kruvida.

"Naeris" tutvus olukorraga ning leidis, et tegelikult on asi vastupidi - toidukorvi hind on viimasel ajal hoopis langenud.

Kuna eestlased armastavad sisseoste teha turul ning seal on ka hinnad soodsamad, külastasime mitmeid turge ja võrdlesime toidukorvide hindu.

Kõige kallim oli toidukorv Tallinna keskturul, kus selle eest tuli välja käia ligikaudu seitse eurot. Mõnevõrra odavamalt sai selle kätte Nõmme turult, kus neljaliikmelisele perele sobiliku toidukorvi eest küsiti kuus ja pool eurot.

Lõuna-Eestis, kus on hindade üle kõige enam kurdetud, olid toidukorvid veelgi odavamad. Nii näiteks saime Tartu avaturult toidukorvi kätte viie euro eest. Veelgi odavam oli see Viljandi turul.

Mulke on peetud ahneteks ja omakasupüüdlikeks inimesteks. Uurisime üsna väiksel Viljandi turul toidukorvidega kauplevalt Valdur Rindkerelt, kas ta korve nõnda odavalt müües ikka ots otsaga kokku tuleb.

"Ikka tulen," selgitas puutööga leiba teeniv meistrimees. "Pajuvitsad lõikasin aegsasti juba talvel valmis, õhtuti punusin telekat vaadates niisama oma lõbuks. Sellise toidukorviga on lausa lust turul käia. Tomatid, kurgid, leib, sai, juust ja vorst - kõik perele vajalik mahub ilusti sisse."

Seega ei vasta jutud toidukorvi kallinemisest tõele.

SERGEI KRAANA

VILDE VAADE

ANTON VILDE

neto- 20, bruto- 8 ja eluskaal 91kg

Ma olen vabaduse nimel 20 aastat söönud friikartulikoori. Häid pühi mulle teie kõigi poolt!

Varsti pole meil enam ühtegi naiskirjanikku, kes poleks joomise pärast kriminaalkorras karistatud. Aitäh Kerttu, aitäh Kati! On see nüüd hea või halb, aga siiski tekib õigustatud küsimus. Kas me siis selle pärast lasimegi Ülemnõukogu saadikutel end 20 aastat tagasi vabaks hääletada?

Kas teist keegi aru sai, kuidas Kati purju sai? Mina igatahes ei saanud. Hakkasime meestega poe kõrval eksperimendi korras südametilku sisse võtma, aga purju ei jäänud. Kokku läks kaks ja pool pange ära. Aga hea seegi, et kellelgi pole enam süda paha.

Käisin IRLi suvepäevadel. Juhuslikult olid samas lähedal ka Rahvaliidu päevad, sai sealgi käidud.

Kuna olukord oli tõsine (peale napsitajate ja kabistajate, eriti IRLis) ja inimesed mures, otsustasin natuke pulli teha. Käisin IRLile ütlemas, et rahvaliitlaste meelest on Mart loll. Pärast seda käisin rahvaliitlastele kaebamas, et IRLi arvates ei kõlba teie partei isegi mitte karupeesse.

Ässitasin mis ma ässitasin, üleaedsete vahel kahjuks madinaks ei läinud. Kui oleks aga Rahvaliidu asemel Keskerakond olnud, oleks kindlasti kismaks läinud (eesotsas Kallo, Toobal ja Reps).

Hakkasin turismiettevõtjaks. Korraldan suhkruostureise Soome. Mida suurema grupiga üle lahe suhkrut ostma läheme (isegi Helsingi kesklinna Stockmannis on suhkur odavam kui Lasnamäe Säästumarketis!), seda soodsam hind tuleb.

Esimene väljasõit suhkrurallile on 21. augustil kell 10.30 Tallinnast D-terminalist. Kes tahab kaasa tulla, võtke ühendust oma volikogu esimehega. Pensionitunnistus ja kilekotid kaasa!

Mul on hea meel, et Kagu-Eesti saab endale jaapanlaste tsee-oo-kahe raha toel Eesti esimesed elektri jõul liikuvad sotsiaaltöötajad. Neid särtsu täis tegelasi tahaks küll oma silmaga näha.

NB! Ebausaldusväärsete allikate mitteametlikul kinnitusel sekkub Rahvaliit presidendivalimistesse. Nende hinnangul ei tohi tähendada presidendi otsevalimine seda, et presidendi valimiseks tuleb võtta kaugekõne (mis see kaugekõne tellimise number oligi?), nagu juhtus viis aastat tagasi.

MUDA MIHKEL PAJATAB

Üle hulga aja sain kokku Põhu Karla ja Tigu Evaldiga. Võtsime Kolme M-i klubis kohad sisse ja arutasime maailma asju.

Karla oli kuulnud, et Saaremaal olla viikingilaev välja kaevatud ja nüüd aetakse kokku meeskonda, kellega merele proovisõitu minna tegema. Karla on nõus laevale minema, kui sellega hakatakse piiritust vedama.

Karla rääkis veel, et tema lambad on hundi nahka pistnud, kui hallivatimees nende karjamaale tuli. Hundist jäänud järele ainult luud ja nahk.

Tigu Evald imestab uudiste üle, mis teatavad mõne tuntud inimese peres lapse sündi. Mis uudis see ka on? Kui oled teisepoolega voodit jaganud, võib vahel tõesti järelkasvu oodata.

Luuavarres võib kevaditi ikka näha hulka noorikuid jalutamas, armuvili kaasas. Meil on see täiesti loomulik, aga tuntud inimestel ilmselt nii haruldane, et peab üle maa sellest kuulutama.

Minu hinge kriibib Vene lennukite sagimine Moskva ja Tallinna vahet. Kardan, et pole kaugel aeg, kui hakkavad jälle oma baase meile paigutama. Idanaabriga tuleb ettevaatlik olla.

Telekas näidati, millised inimvõimed on Venemaa peaministril. Sukeldus korraks vee alla ja tõi lagedale kaks Vana-Kreeka amforat. Kõik käis nii kiiresti, et suitsumees poleks jõudnud veel tikkugi põlema panna.

Kui keegi teeks ettepaneku Atlantis üles leida, ei oleks temasugusele imemehele see mingi tõsine väljakutse. Putin on nagu Jaan Tatika imemasin, mis võib tegutseda nii maal, vees kui ka õhus. Edu talle!

Muda Mihkel

VAATAKS TÕTT

VALDIMIR PUTIN: "Nõukogude Liidu kokkuvarisemine 1991. aastal oli 20. sajandi suurim geopoliitiline katastroof."

Aastakõne 25. aprillil 2005

TÕRRE PÕHJAST

Olukord on sitt, kuid see on meie tuleviku väetis.

LENNART MERI

TÕSI TAGA

- Kange mees teeb tuule alla ja põhja peale.

- Eestlased on vaikne rahvas - meie rahutused piirduvad rahutu unega.

- Eesti liiklus on jalgratturile ohtlikum kui Bekaa org.

- Et kord saaks jalule, võtkem sulid käsile!

- Kaks minekut: kas alla vaesus- või üle riigipiiri.

ANDRES ÜLVISTE

- Tapamaja talgutel ei tahtnud keegi seanahka vedada.

- Jahimehed kasutasid hundikarja sissepiiramiseks sutenööri.

TIIT KOPPEL

PEALT KUULDUD

Vestlus eralasteaias.

Esimene laps: "Minu isa on direktor."

Teine laps: "Minu isa on ka direktor."

Kolmas laps (murelikult): "Aga minu isa on ka direktor ..."

Neljas laps, kelle isa ei ole direktor (mõtlikult): "Siis on teil ju üks isa."