NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2 3
07.06.2018 01:57
"Kuna eestlased on Euroopa suurimad plastprügi tekitajad..." - juba see lause on nii suur jura, et edasi lugeda on valus. Eestis ei müüda kokku niipalju kaupagi kui näiteks Itaalia plastprügi tekitab. Euroopa tarbimisharjumused on suvalise Aasia riigi plasti tarbimise harjumuste kõrval musternäidis.
07.06.2018 07:08
Eestlane võib ju plastilemb olla, aga enamus läheb ikka ilusti prügisse. Lapsajakirjanik pole ilmselt kursis, millised riigid need merede reostajad on. Kõige väiksema jalajäljega riigilt kilekoti käest ära võttes ei muuda midagi, kui India, Hiina ja Aafrika oma prügi jõgedesse/merre viskab. See on lihtsalt silmakirjalik.
    Näita vanemaid (8) Laadin kommentaare...
    07.06.2018 14:26
    Stockholmis elab sama palju inimesi kokku kui terves eestis.
    Tekib küsimus, et kas kogu eesti prügi valatakse otse merre? Ja kui eestlane on suurim reostaja, siis asi on ikka süsteemis mitte inimestes! Tundub et see maffia prügivedu on paras prügi ise!
    07.06.2018 15:37
    Olen täiesti nõus, et eestlane paneb ilusti oma plasti prügisse ja see läheb 1/3 juhul prügipõletisse, mis annab siis sooja vett ka, suvalises aasia riigis näete, kus inimene suvalt viskab oma plasti jõkke, mis ujub merre. Ja igas teises arenenud riigis on samamoodi kõik toiduained poes plasikkarpides ja valmistoodangu osa suurem veel kui meil. ei saa aru, kust tuleb see number, et eestlane per capita kõige rohkem plasti tarbib. Minu arvates kõige suurem pakendi raiskamine on kõiksugu elektroonika jm vidinad, mis pakitakse kolme järjest väiksema karbi sisse ja seda pakendimajandust ei saa ju ostja mõjutada, ei saa poes küsida ilma pakendita mälupulka või seikluskaamerat.
    03.08.2018 14:46
    Nõus, plasti on palju liikvel KUID meie pere sorteerib suurema osa eraldi kollasesse prügikotti mille Ragn-Sells viib kord kuus TASUTA minema!
    Isegi olmeprügisse ei taha enam pakendit visata rääkimata siis veel loodusesse - seega kulla rohelised - võidelge parem puude eest ja reilbaltika vastu kui natukenegi hoolite, MAAILMAMEREDE plastisaarte vastu te Eestis küll midagi teha ei saa - see ujub sinna hoopis mujalt.
    PS! ka metsaalused on muutunud ca 5 aastaga OLULISELT puhtamaks seega ametnikud ja teised - JÄTKE meid rahule, meile loodus meeldib ja ei reosta seda vabatahtlikult.
    Aga nojaa, kui ikka brjussel käsib siis saab omal mõistus otsa?
07.06.2018 08:13
Eesti on tegelikult euroopa üks väiksemaid kile ja plastiku tarbijaid üldsegi ja maailma mõistes olematu plastikprügi tekitaja, keegi tekitab jälle pseudoprobleemi, et teenida selle pealt.
07.06.2018 08:38
Eestlane on sunnitud plastikut ostma , sest poes enam muud pole , isegi kotlette ei saa poest ilma plastik pakendita.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    07.06.2018 11:57
    Pakutakse alati seda, mida klient nõuab. Käiksid kõik paberis vorsti ostmas, oleks mõne aja pärast isegi piim selle sees.
    07.06.2018 19:38
    toiduainest võib veel kuidagi aru saada, rikneb või midagi, aga ostsin mälupulga, väiksema kui sõrmkübar. Kus oli alles tugevast plastist pakend, suuruselt raamatuga võrreldav. Andis kääridega tükk aega lõikuda ja kangutada enne kui asja kätte sain! Nüüd olen paha paha, tootsin prügi!
    04.08.2018 00:44
    ja siis laduge need kassalindile, kuhu teie ees olija oma väljavalitud jalatsid, millega ta eelnevalt prooviks pikki poepõrandat patseeris, asetas. Tahate pakkimata toitu? Kas olete nõus poes tublit juurdehindlust maksma, kohapealne kaalumine ja ökopakendamine nõuab palju rohkem müüjaid ja kõikide kaubanduskeskuste suurte poodide ümberehitust.
07.06.2018 08:40
Eesti ON Euroopa suurim plastjäätmete tekitaja ühe elaniku kohta.
Jah, absoluutnumbrina võib-olla polegi katastroofi, ainult 57 miljonit tonni aastas kogu Eesti kohta. (42 kg ühe elaniku kohta).
Aga see näitab meie inimeste suhtumist. Mida muuseas loeb välja ka ülalpool kommentaaridest.
    Näita vanemaid (4) Laadin kommentaare...
    07.06.2018 12:07
    Blond ja Elenora Kulutate prügi sorteerimisele/ säästmisele sama palju energiat, kui siin? Tehke silmad lahti ning vaadake, mis toimub, ei ole ainult piimapakk plastik. Mille sisse vorstikastid teie arvates poes pakitud on? Ning millega üle tõmmatud?
    07.06.2018 12:23
    et mis toimub? teengi silmad lahti. toimub see, et kogu prügi minu majast, mille soetamise eest ma olen maksnud (I kord) sealhulgas plastiku, viib prügifirma selle minema, mille eest ma maksan (II kord). teada on, et see - sh plast - läheb põletamisele Iru elektrijaamas, ja pärast seda saan ma elektrienergia näol maksta selle prügi eest veel III kord. mida sa veel tahad?

    kui sinu plastjäätmed ei läbi seda tsüklit ja selle asemel vedelevad kuskil metsa all, siis minupärast istu või 24/7 peegli ees, silmad pärani lahti, ja raputa endale tuliseid süsi pähe. minu ja minu naabrite prügi käideldakse igati mõistlikult lõpuni ära. mul ei oleks midagi selle vastu, et seda prügi algusest peale vähem oleks, aga mida vähem teda on, seda rohkem peab EE välismaalt teiste prügi sisse vedama, et midagi põletada oleks.
    07.06.2018 14:57
    Tore oskus ainult puuri ust näha ja jätta tähelepanuta, et seinu ei ole.
    Iru ei ole päästeingel, Eestisse tuuakse ja viiakse prügi. Vanapaberit töötles ümber ainult üks tehas, e-jäätmetest jõuab prügimäele e ümbertöötlemise u 7% jne jne.
    Saan aru, et teil ei ole nutiseadmeid ega kodutehnikat, samuti ei oma autot, liha ostate lihunikult ning vorsti vaaritate/topite ise, riideid ei osta vaid koote/ lasete lambakasvatajal kedrata. Kui vastate kõigile küsimustele jah, siis võite oma väitele kindlaks jääda!
    Statiatikasse läheb kirja kõik prügi, ka see mida pole kodu toonud vaid maandub edasimüüjate, ladude prügikastides. Mida kaugemalt seda rohkem.
    P.s küll teie juuksed tagasi kasvavad, kärsahais läheb ka üle, kunagi.
07.06.2018 08:41
vabandan, 1000x vähem, ehk 57 000 tonni aastas kokku.
07.06.2018 08:43
Tehke parem hiinlastele ots peale , saaks India ookeani plastikuvabamaks ja Austraalia ei müüks end hiinlastele liivakõrbeks .
07.06.2018 08:50
Pole mõtet mingit "pingerida" koostada, et kes ja kus on kõige suurem-räpakam-lohakam. Plasti kasutamine on ületanud igasugu mõistlikkuse piiri, ka Eestis. Kuidas me küll 30-40 a tagasi hakkama saime? Ehk oleks nendest nn vähese plasti kasutamise aegadest midagi õppida? Saab ilma küll kui kasutusele võtta korduvkasutusega klaastaara. Ebamugavust on veidi rohkem, aga puhtama keskkonna nimel peabki igaüks pingutama, aga mitte jutustama, artikleid kirjutama ja suuri konverentse pidama.
07.06.2018 08:51
Jah, Hiinas ja mujal Aasias saastatakse rohkem, aga see ei tähenda et meie ei võiks proovida viisakamalt käituda. Ei võta ju tükki küljest, kui igal pool kilekotte ja joogikõrsi kätte ei suruta.
07.06.2018 09:03
See mpüb, kui eestlane kõige kõigeks tembeldatakse.
Eestlane maailma suurim prügi tekitaja.
Eestlane kõige suurim ... jne
    07.06.2018 09:04
    *müüb
    07.06.2018 09:32
    See on mingi koordineeritud propagandakampaania iseteadvuse ja rahvusliku uhkuse õõnestamiseks. Iga nädal tuleb mingi negatiivse hoiakuga udis, kuidas "eestlane on maailmas milleski kõige halvemate näitajatega"
    Võtame süsinikujalajälg ehk CO2. Riigiettevõte Eesti Energia põletab põlevkivi, toodab õli ja saab kasumit aga CO2 heitmetes süüdistatakse tavakodanikku. Kaevandustest pumbatakse miljonite liitrite kaupa põhjavett merre, et kaevandused ära ei upuks - eestlane raiskab kõige rohkem defitsiitset pinnavett. Kusagil logistikalaos keritakse kokakoolapudelite alusele ümber 50meetrit kilet - aga näpuga näidatakse eestlasele, kes poes võtab kilekoti, et sinna alguses kartulid ja pärast koerasitta sisse panna. Siia võiks veel huumoriga võttes juurde lisada, et Eesti on riik, kus pea´voolumeedias ilmub eestlaste kohta kõige rohkem negatiivseid artikleid :)
07.06.2018 09:06
No siis tuleks kõik polyester riided ka ära keelata. Puuvilla rohkem kasutada elu oleks ilusam.
    07.06.2018 09:20
    Tulekski tegelikult. Samas kui fliisitootjad on seda promonud suurepärase võimalusena plasti taaskasutamiseks, on kunstkiududest kandmisel ja pesemisel eralduvast mikroplastist saanud väga suur probleem. Ja seda saastet juba mingite "teeme ära" talgutega õhust ja veest kokku ei korja.
    04.08.2018 07:12
    Hoogu minna,liberaalses maailmas kogub hoogu uus liikumine,kui kannad puuvillast oled orjapidamise pooldaja.Kuhu edasi,kaerahelbekesed,riietume paljaks?//en.m.wikipedia.org/wiki/Free producemovement
07.06.2018 09:07
Edaspidi kanname asju peopesades, nii et pole hullu :)
07.06.2018 09:10
eestlane olema laisk und dumkopf
isand und käskija eestlast karistama peksuga und laskma neid ennast ise valitsema.
see suur karistus olema.
07.06.2018 09:10
Ühekordne plast on kindlasti kurjast ja loobun hea meelega. Aga julgen väita, et plastprügi koguse kasvamisele maailmameres ei mõju eestlaste tarbimisharjumused praktiliselt kuidagi. Kui üldse, tuleks eestlased lõpuks võõrutada prügi auto aknast loopimisest ja metsa alla vedamisest.

Mereprügi võti on arengumaade puudulikus prügimajanduses. Pakendeid müüakse, aga inimestel neid kuskile pärast panna pole. Pole prügivedusidki. Ühe suhteliselt heal järjel Põhja-Aafrika riigi külades nägin kuidas kuivad jõesängid on kastutusel väikeste prügilatena, kust siis kord aastas tulvavesi prügi otse ookeani kannab. Mugav ja praktiline. Ei taha mõeldagi, mis teisel pool Saharat toimub.
07.06.2018 09:13
Täielikult vale info! Me ei jõua lähedalegi lääne euroopale , rääkimata Hiinast , Hong Kongist ja Singapurist.
07.06.2018 09:27
Järjekordne absoluutse vale artikkel... Julm rahva teadvusega manipuleerimine ja alusetu süüdistamine käib .
07.06.2018 09:30
Sunniviisiline prügi sorteerimine kodus.
    07.06.2018 13:56
    Sorteeriksin prügi hea meelega, kui mul oleks kodus ruumi erinevate pakendikonteinerite jaoks. Ja kui pakendikogumiskastid oleksid vähemalt jalutuskäigu kaugusel. Kuna aga pole ühte ega teist, siis läheb kõik üldprügi sisse. Metsa alla loomulikult ei vea.
07.06.2018 09:37
Eestlaste plastilembusele tehakse ots peale. Kuna eestlased on Euroopa pea suurimad plastprügi tekitajad, annab ühekorra-plasttoodete müügi keelustamise plaan valusa löögi meie senistele tarbimisharjumustele.

Midagi nii perversselt lolli on paha lugeda, aga eks see oli oodata, millal eesti üliusinad ametnikud oma pepu jälle urvi ajavad! Juba Peeter Eegi sarnaste dletantidest ja profaanidest "spetsialistide" olemasolu laseb seda oletada. Eesti on üks eesrindlikumaid jäätmekäitlejaid kogu maailmas, prügi sorteeritakse, nädalavahetusel on jäätmejaamade väravate taga järjekord ja siis mingid ülipüüdlikest "statistikutest" kaabakad lihtsalt sülitavad rahvale näkku! Ja keegi heli raamets.
A 07.06.2018 08:40 ja eid152f80a4714ea2_

Ajage torso veel rohkem püsti! Raiped!
    07.06.2018 16:57
    huvitav, kui seda kogutud prügi hulka mõõdetakse? prügijaamades vaadatakse palju plastikut - pakendit koguneb?
    siis ongi ju selge, et kogutud hulk on suurem seal, kus seda käideldakse, kus metsa alla laotatakse ja merre uputatakse, seal ju seda kokku loendada ei õnnestu ning statistilised kogused olematud
    03.08.2018 18:42
    Haha jah kuna eestlased viivad iga aasta prügikasti x koguse prügi ja aafriklased ei vii prügi üldse prügikasti siis järelikult saastavad eestlased maailma lõpmatult palju rohkem.
    Johhaidii nii lolli juttu saavad kirjutada vaid palgalised tegelased. Iga aasias, aafrikas, lõuna-ameerikas käinud inimene näeb oma silmadega kui räige-puudulik sealne prügimajandus on.
07.06.2018 09:41
saage sellest aru, et paljusid kiletooteid pole vaja. Poes vaatan vahest, kuidas kaks tomatit, õun, väike jogurt ja paar kohukest pakitakse kõik väikestesse kilekottidesse. Saaks ka ilma. Need asjad pole kartulid, mis määrivad või kilepiim, mis võib koos olla vedelikuga. 4 kilekotti niisama. Mõelge selle ökoloogilise jalajälje peale, mis nende töötlemine ning põletamine teeb
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    07.06.2018 13:58
    Mina kasutan kõik kilekotid ära prügikottidena.
    07.06.2018 14:00
    No ei kujuta küll ette, et ostes 3kg kartuleid, kilo õunu, kilo paprikat, jne, paneksin igale mugulale hinnasildi eraldi. Ikka tuleb võtta kilekott ja ühte sorti ostud sinna kokku panna, et kaaluda.
    04.08.2018 00:26
    Ja kui ma viin oma 2 tomatit, jogurtitopsi, 3 kohukest ja sokid ja trussikud lahtiselt kassalindile, siis topib kassapidaja need kõik eraldi kilekotikestesse ja ma pean iga kotikese pärast eraldi võitlema ja tõestama, et ma tõesti mitte mingil juhul ei taha kilekotti ka selle toote ümber...
07.06.2018 09:46
Lihtsam oleks eestlastele ots peale teha.
1 2 3
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega